Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Het nieuwe winkelgezicht van KPN

08 december 2008 - 16:103 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

KPN gaat volgend jaar 79 Primafoon winkels ombouwen tot de nieuwe formule. De telecomwinkels van KPN in Arnhem Kronenburg, Maastricht, Helmond, Assen en Rotterdam Alexandrium hebben al een complete gedaanteverwisseling ondergaan. KPN hoopt een jonger publiek aan te kunnen trekken.

De Primafoon winkel krijgt voor het eerst sinds 1999 een nieuwe formule, zo laat het telecombedrijf vandaag weten. In deze nieuwe winkels met alleen het KPN logo laat het telecombedrijf zijn klanten actief ervaren wat de mogelijkheden van de huidige communicatiemiddelen zijn. Service en beleving rond internet, mobiel bellen en televisie staan centraal in de KPN winkel. De nadruk komt minder, zoals in het verleden, op vaste telefonie te liggen.

Bijna alles kan worden uitgeprobeerd en op verschillende aanraakschermen kunnen klanten het totale aanbod aan producten en diensten bekijken. Kiezen wordt zo heel eenvoudig, en de verdere afhandeling verloopt razendsnel, belooft KPN. Overigens kunnen alle producten ook online worden besteld.

De eerste winkels gingen eind november open. In 2008 zijn al twintig Primafoons omgebouwd tot KPN winkel. In 2009 worden de overige 79 winkels vertimmerd. "Daar zijn we in verband met de feestdagen even mee gestopt," zegt Simone Boitelle van KPN. "Het ombouwen van een winkel kost acht werkdagen. Dat willen we vanaf februari zoveel mogelijk spreiden."

De nieuwe winkelformule sluit aan bij de vereenvoudigingsoperatie van KPN, waarbij minder merken worden gepresenteerd. Hi en Telfort behouden nog wel hun eigen winkelketen. "Met Hi willen we ons echt concentreren op de trendy jongeren die op zoek gaan naar speciale toestellen, maar ook met de KPN winkels hopen we een iets jonger publiek aan te trekken," zegt Boitelle.

In de KPN winkels zullen hoofdzakelijk diensten worden aangeboden. Het bedrijf wil met zijn winkels geen Dixons worden, waar een groot aantal producten te koop zijn. "Geen iPods bijvoorbeeld," zegt Boitelle. "De iPhone wel, zodra KPN die mag voeren." Hoeveel meer omzet KPN met de nieuwe formule hoopt te realiseren, wil Boitelle niet kwijt.

De Primafoon formule dateert al van 1984 en ontwikkelde zich tot een franchisformule die uiteindelijk, na de nodige strubbelingen, in 2002 werd overgenomen door de Retail Development Compagny (RDC) onder de naam Tell Me. De omzet bedroeg toen 1 miljoen euro. KPN ging verder met de eigen winkels. Met de komst van de nieuwe directeur Retail Albert Balberts in 2008 werd de bezem door winkelbestand gehaald. Naast 576 en Klick sneuvelden bij die sanering ook een deel van de Kral-winkels die KPN had overgenomen. Balberts streefde in 2007 nog naar 130 KPN winkels.  

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs