Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Europees partner programma Kaspersky

26 januari 2009 - 14:08ActueelInnovatie & TransformatieKaspersky Lab
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Kaspersky komt met een Europees partnerprogramma: Green Team. Tot nu toe had de securityvendor geen eenduidig partnerbeleid in Europa. “We willen samen met onze partners terechtkomen in een business segment waar we allemaal goed kunnen verdienen”, zegt Frans Plantaz, marketing manager Benelux.

Kaspersky wil het kennisniveau in zijn kanaal vergroten door partners te belonen die hun personeel door de vendor laten trainen, legt Frans Plantaz, marketing manager Benelux uit. “Onze klanten worden steeds groter en vragen om beter opgeleide verkopers en technici. We willen weg uit de commodityhoek, waar zelfs op een prijsverschil van 50 cent nog geconcurreerd wordt. Wij zitten op een wat hoger prijsniveau dan concurrenten. Onze resellers moeten klanten duidelijk kunnen maken wat onze toegevoegde waarde is, dat we meer doen dan alleen antivirus- of alleen antimalware-pakketten maken. Daarom moeten ze meer weten van onze producten dan voor hoeveel personen ze zijn en wat de kleur van de doos is.”

In het Green Team-programma worden drie niveaus voor het zakelijke kanaal gehanteerd: accredited, certified en enterprise Kaspersky partner. Daarnaast komt de retail partner-status, die vergelijkbaar is met het laagste niveau voor b-to-b-resellers.

Samen met distributeurs Avnet, Copaco en Ingram Micro houdt Kaspersky de komende weken roadshows voor resellers. Plantaz hoopt daar niet alleen bestaande relaties te spreken maar ook nieuwe resellers te vinden. “Onze doelstelling voor 2009 is een verdubbeling van het aantal resellers.”

Op dit moment heeft Kaspersky in de Benelux ruim honderd partners. Plantaz verwacht dat het gros daarvan certified partner zal worden. “We bekijken samen met de partner wat zijn potentie is. Voor de meeste partners is het enterprise-level met een target van 25.000 euro omzet per kwartaal niet haalbaar. Van certified partners verwachten we een omzet van 10.000 euro per kwartaal. Zij moeten minstens een verkoper en een technisch medewerker hebben die door ons gecertificeerd zijn. In ruil daarvoor krijgen ze onder meer 5 procent meer marge, meer marketingondersteuning en interessantere leads. Accredited partners krijgen ook leads, maar die sturen we niet naar bedrijven waar we moeilijke servicevragen verwachten.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Frank Breedijk
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale soevereiniteit hoeft niet zwart-wit te zijn

    Kaarten energienet
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale kaarten versnellen stroomnetuitbreiding

    Reza Sarshar
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ‘Innovaties bij grote organisaties van belang voor hele markt’

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    Innovatie & Transformatie

    Intel waarschuwt voor risico’s na omstreden staatsdeelname VS

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs