Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Traffic4u: bannerprijzen blijven dalen

03 maart 2009 - 23:023 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurTraffic4u

De tarieven van banneradvertenties blijven onder druk staan, mede door Googles overname van DoubleClick. De prijsdaling houdt aan, maar dat leidt uiteindelijk wel tot eerlijkere tarieven. Dat meent Gert-Jan Munneke van Traffic4u.

“Er is een trend zichtbaar dat een steeds groter deel van de online mediabestedingen naar banners gaat. Dat gaat ten koste van de uitgaven bij offline media. Zonder de kredietcrisis zou er al meer zijn uitgegeven aan online marketing”, meent Munneke.

Zijn bedrijf is gespecialiseerd in zoekmachinemarketing, Google-tekstreclames, en -optimalisatie. Morgen echter maakt hij bekend zijn werkterrein te verbreden richting ‘resultaatgedreven online marketing’. Dat lijkt een louter optische verandering, maar inhoudelijk gaat Traffic4u zich toeleggen op andere marketingmiddelen.

Het bedrijf betreedt nu ook terreinen als affiliatemarketing en directe response bannering. De prijzen van banners zijn al jaren nagenoeg ongewijzigd, ongeacht de site waar de uitingen op staan en het soort bezoekers dat er komt. Daar komt volgens Munneke verandering in.

“Dat zie je bijvoorbeeld al bij bedrijven als Click District. Zij exploiteren onverkochte reclameruimte op tal van grote sites. Er worden adverteerders geen prijzen opgelegd, maar ze bepalen zelf wat ze betalen. De een wil maximaal 5 euro per 1.000 vertoningen betalen, de ander wil maximaal 1 euro betalen per conversie”, een klant die iets koopt of anderszins contact legt met een adverteerder.

“Alleen als adverteerders zelf de prijs bepalen, komt er een faire prijs tot stand. Dat zal eerst wel leiden tot scherpe tariefdalingen, maar als banners weer effectief blijken te zijn zullen die prijzen wel weer stijgen. Dat zag je ook toen Google net begon en nu ook bij Marktplaats’ advertentieprogramma Admarkt”.

De trend van democratisering van de bannertarieven is volgens de Groningse ondernemer ingezet met de overname van DoubleClick door Google. Wat Google met DoubleClick gaat doen, is niet bekend.

Tjeerd Kooij van WebAds luidde onlangs op Emerce.nl nog de noodklok. Hij constateert dat adverteerders steeds minder voor banners betalen en vindt dat site-exploitanten moeten helpen dat tij te keren. Munneke ziet dat die daling echter als een natuurlijke ontwikkeling. Een veranderende markt zoekt naar een nieuw evenwicht    .

Voor direct response bannering gaat Traffic4u samenwerking met Click District en Ilse Media. Met welke partij het in zee gaat voor affiliatemarketing wisselt per klant, omdat het ene affiliatenetwerk bijvoorbeeld een groter bereik onder travel-sites heeft en het andere onder financiële sites. “Het kan ook van de deal afhangen en van de ondersteuning die je krijgt”.

Op het gebied van zoekmachinemarketing breidt Traffic4u zijn activiteiten uit met analytics en conversie-optimalisatie.

“Wij verschillen van mediabureaus in het feit dat wij niet verdienen aan het inkopen van mediaruimte, maar aan het beheren van optimaliseren van de reclamecampagnes ín die media. Klanten betalen voor geleverde diensten”.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs