Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Avnet helpt partners met mailings en seminar

18 maart 2009 - 11:05ActueelInnovatie & Transformatie
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Avnet komt met nieuwe marketing initiatieven voor zijn resellers. De distributeur heeft samen met Check Point een ‘seminar-in-a-box’ ontwikkeld en komt met op maat gemaakte mailings voor partners over producten van diverse leveranciers.

Avnet biedt zijn partners kant-en-klare, maar op maat gemaakte mailings. De distributeur verzorgt deze mailings over producten en diensten van TippingPoint, Juniper en RSA. "Een opvallende mailing die in de huisstijl en met de boodschap van de klant gemaakt wordt. De Avnet naam wordt uiteraard nergens vermeld, het is een volledige resellermailing samen met een van onze leveranciers", legt marketing executive Hanneke Verlinden uit.

In samenwerking met Check Point is een ‘seminar-in-a-box’ programma ontwikkeld. Marc Dubach, marketing manager Avnet: "Wij kunnen voor onze partners een seminar organiseren dat niet veel hoeft te kosten. Als de partner zijn klanten in zijn eigen pand kan ontvangen en zijn eigen cateraar inzet heeft hij maar weinig kosten. De partners zijn uiteraard ook welkom om ons pand te gebruiken maar ik denk niet dat ze dat willen. Mochten ze in-house niet genoeg ruimte hebben, kiezen ze waarschijnlijk voor een hotel of zalencentrum in de buurt."

Avnet regelt de sprekers voor het seminar, maar kan desgewenst ook meer doen. "Onze partners kunnen profiteren van de mankracht en de schaalgrootte van onze marketing afdeling", zegt Dubach. "We kunnen bijvoorbeeld ook de uitnodigingen verzorgen en nabellen. Als de partner dat wil regelen we zelfs de receptioniste die de gasten ontvangt."

Om te voorkomen dat resellers elkaar in de weg gaan lopen hanteert Avnet het op=op-principe voor de nieuwe marketing initiatieven. "We kunnen deze diensten niet onbeperkt aanbieden, omdat we resellers unieke kwaliteit willen bieden", zegt Verlinden.

Volgens Dubach moet een distributeur zich ‘in deze tijden van crisis’ onderscheiden en resellers concrete toegevoegde waarde bieden. "De Avnet naam branden is dan even wat minder belangrijk, het gaat erom dat we juist nu resellers concreet ondersteunen en dat doen we graag door onze expertise in te zetten." Dubach laat weten dat Avnet nog meer marketingconcepten aan het ontwikkelen is.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs