Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Retourafhandeling via Retourgemak

16 april 2010 - 09:10ActueelInnovatie & Transformatie

Onderzoek van Retourgemak, specialist op het gebied van retourenmanagement, heeft uitgewezen dat een pro-actieve en efficiënte afhandeling van retourzendingen tot verhoogde klanttevredenheid leidt. Retourgemak is de eerste organisatie in Nederland die haar dienstverlening volledig heeft ingericht op de afhandeling van retourzendingen voor bedrijven. Door vergaande automatisering handelt Retourgemak retouren af in een fractie van de tijd die normaal gesproken gehaald wordt door bedrijven die zelf retourzendingen afhandelen.

De meeste webwinkels hebben het verkoopproces en logistieke proces uitstekend voor elkaar. De online shops streven ernaar om het bestellen van artikelen zo eenvoudig mogelijk te maken en de bestelde producten zo snel mogelijk bij de eindklant te krijgen. Het logistieke proces wordt in toenemende mate neergelegd bij bedrijven gespecialiseerd in e-fulfilment. Het adequaat afhandelen van retourzendingen blijft echter bij veel webwinkels en e-fulfilmentbedrijven een ondergeschoven kindje.
"Uit ons onderzoek blijkt dat eindklanten met name ontevreden zijn over de gebrekkige informatie over de wijze en afhandeling van het terugsturen van bestelde artikelen, de communicatie met de klant nadat een artikel is teruggestuurd en de termijn dat terugbetalingen zijn geregeld", aldus Barry Stouthart, directeur van Retourgemak. "Een webwinkel wil eigenlijk helemaal niet bezig zijn met retourzendingen, maar met name bezig zijn met de core-business. Het verkopen van de artikelen aangeboden in de shop", vervolgt Stouthart.
"Voor Retourgemak is het afhandelen van retourzendingen juist wel de core-business. Wij nemen een belangrijk deel van het aftersales traject voor onze rekening. Zoals gezegd ligt hier vaak niet de focus, maar ontstaat vaak wel de ergernis bij klanten. Met een snelle en efficiente afhandeling van retourzendingen zorg je ervoor dat klanten tevreden blijven, ook al zijn ze niet geheel tevreden geweest om welke reden dan ook met de aankoop die ze hebben gedaan".
Wij houden klanten op de hoogte per email of sms over de status van de retourzending. De verkooporganisatie van webwinkels en reguliere winkels wordt hierdoor ontlast. Het concept van Retourgemak zorgt ervoor dat webwinkels en reguliere winkels geen omkijken meer hebben naar het afhandelen van goederen die retour komen en dat zij wel volledig de controle behouden over de aanvraag.
Meer informatie over de dienstverlening van Retourgemak is te vinden op www.retourgemak.nl.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs