Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

What’s in a name?

06 mei 2010 - 07:27ChannelInnovatie & TransformatiePortland

Grotere softwareleveranciers bieden betere producten, dat is althans het beeld dat veel ondernemers en resellers hebben bij software. Maar is dit terecht? Zoals vorige week duidelijk werd, kan één foute security update ernstige gevolgen hebben voor de eindgebruikers. Een dergelijke misser kan iedere leverancier overkomen, zelfs één van de grootste aanbieder van security software. Honderd procent garantie heb je dus nooit, zeker niet wanneer een product regelmatig een nieuwe update vereist.

Een andere vooroordeel dat je nog vaak hoort, is dat de softwarepakketten met de grootste naamsbekendheid de meeste functionaliteit bieden. Maar hiermee halen organisaties in veel gevallen meer complexiteit in huis, in plaats van een betere oplossing. Vooral binnen het MKB kom ik dit vaak tegen. Ondernemers en resellers kijken onvoldoende naar de alternatieven die voorhanden zijn en alle andere criteria die van belang zijn behalve de naamsbekendheid. Hoe is bijvoorbeeld de klantenservice; word je direct geholpen als je een vraag hebt of is er vooral aandacht voor de grotere klanten?

Een goede voorbereiding en een kritische blik leveren een betere match op en zorgen in de meeste gevallen voor een aanzienlijke kostenbesparing. De eerste stap bij het selecteren van de juiste oplossing is het in kaart brengen van de huidige wensen van de organisatie en de verwachte ontwikkelingen op de middellange termijn. Op basis van deze analyse kun je vervolgens een short list maken van geschikte oplossingen.

Bij dit proces speelt de reseller een cruciale rol. Door de klant de juiste vragen te stellen en op basis hiervan een helder advies te geven, kunnen zij hun meerwaarde bewijzen en duidelijk maken dat er echt wat te kiezen valt. Het kost uiteraard meer tijd om op deze manier een keuze te maken, maar het voorkomt frustraties op de lange termijn. Software is een integraal onderdeel geworden van de bedrijfsprocessen en te belangrijk voor overhaaste beslissingen. Resellers moeten de voorwaarden scheppen zodat de klant weet waar hij voor kiest. Een groot voordeel voor de resellers zelf is bovendien dat de marges op concurrerende aanbieders vaak veel aantrekkelijker zijn, voor hen loont het dus direct om de markt goed te verkennen en niet direct af te gaan op een naam.

Kim van Brugge, algemeen directeur bij Portland Europe

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Conscia neemt Open Line over, 6,1 miljoen voor 3d-oplossing tandenknarsen (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Over post-quantum security (en waarom je nú moet handelen)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    RIVM moet grip houden op doorontwikkeling Praeventis  

    TNO
    ActueelInnovatie & Transformatie

    TNO: zonder megaclusters geen nieuwe ASML

    MagazineInnovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Onzekere inkoper

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs