Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

What’s in a name?

06 mei 2010 - 07:27ChannelInnovatie & TransformatiePortland

Grotere softwareleveranciers bieden betere producten, dat is althans het beeld dat veel ondernemers en resellers hebben bij software. Maar is dit terecht? Zoals vorige week duidelijk werd, kan één foute security update ernstige gevolgen hebben voor de eindgebruikers. Een dergelijke misser kan iedere leverancier overkomen, zelfs één van de grootste aanbieder van security software. Honderd procent garantie heb je dus nooit, zeker niet wanneer een product regelmatig een nieuwe update vereist.

Een andere vooroordeel dat je nog vaak hoort, is dat de softwarepakketten met de grootste naamsbekendheid de meeste functionaliteit bieden. Maar hiermee halen organisaties in veel gevallen meer complexiteit in huis, in plaats van een betere oplossing. Vooral binnen het MKB kom ik dit vaak tegen. Ondernemers en resellers kijken onvoldoende naar de alternatieven die voorhanden zijn en alle andere criteria die van belang zijn behalve de naamsbekendheid. Hoe is bijvoorbeeld de klantenservice; word je direct geholpen als je een vraag hebt of is er vooral aandacht voor de grotere klanten?

Een goede voorbereiding en een kritische blik leveren een betere match op en zorgen in de meeste gevallen voor een aanzienlijke kostenbesparing. De eerste stap bij het selecteren van de juiste oplossing is het in kaart brengen van de huidige wensen van de organisatie en de verwachte ontwikkelingen op de middellange termijn. Op basis van deze analyse kun je vervolgens een short list maken van geschikte oplossingen.

Bij dit proces speelt de reseller een cruciale rol. Door de klant de juiste vragen te stellen en op basis hiervan een helder advies te geven, kunnen zij hun meerwaarde bewijzen en duidelijk maken dat er echt wat te kiezen valt. Het kost uiteraard meer tijd om op deze manier een keuze te maken, maar het voorkomt frustraties op de lange termijn. Software is een integraal onderdeel geworden van de bedrijfsprocessen en te belangrijk voor overhaaste beslissingen. Resellers moeten de voorwaarden scheppen zodat de klant weet waar hij voor kiest. Een groot voordeel voor de resellers zelf is bovendien dat de marges op concurrerende aanbieders vaak veel aantrekkelijker zijn, voor hen loont het dus direct om de markt goed te verkennen en niet direct af te gaan op een naam.

Kim van Brugge, algemeen directeur bij Portland Europe

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs