Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Capelle kiest leverancier voor VOIP en LAN

10 augustus 2010 - 09:18ActueelCloud & InfrastructuurTelecom Service Groep
Diederik Toet
Diederik Toet

Gemeente Capelle aan den IJssel laat een nieuw IP-telefoniesysteem aanleggen door de Telecom Service Groep. Ook legt de leverancier op de twee vestigingen van de gemeente een nieuw bedrijfsnetwerk (LAN) aan. Achthonderd medewerkers gaan het telefonie- en netwerksysteem gebruiken. De keuze voor de dienstverlener kwam tot stand na een niet-openbare Europese aanbesteding. Het is onbekend hoeveel geld met de opdracht is gemoeid.

Begin 2010 startte de gemeente de aanbestedingsprocedure voor de aanleg van een op ip-gebaseerde telefooncentrale met vaste ip-toestellen, een koppeling met het gsm-netwerk, beheersoftware, een koppeling met isdn30-aansluitingen en enkele analoge poorten voor het gebruik van faxapparaten. Op termijn moet de gemeente met de gekozen oplossing bestaande telefooncentrales kunnen uitfaseren.

Redundant

De Telecom Service Groep levert een ip-telefonieplatform van fabrikant Alcatel-Lucent. Ook de LAN-infrastructuur en de core- en edge-switches zijn van deze leverancier. Zowel het telefonieplatform als het LAN-platform zijn op verzoek van gemeente Capelle aan den IJssel redundant uitgevoerd.

Als de telefooncentrale op het gemeentehuis uitvalt, worden de functies overgenomen door de spiegellocatie op de gemeentewerf, en andersom. Ook kunnen beide locaties zelfstandig functioneren zodra de verbinding tussen hen wordt verbroken.

Klantcontactcenter

De leverancier van de telecomdiensten richt voor de gemeente ook een klantcontactcenter in. Daarin worden zaken als wachtrijen, interactieve voice-response en e-mailrouting voor ongeveer vijftig medewerkers en vijf opzichters geregeld. Ook deze technologie is gebaseerd op apparatuur van Alcatel-Lucent.

De ambtenaren krijgen ook via het internet toegang tot een beheeromgeving. Daarbij kunnen ze de systemen vanaf elke willekeurige plaats benaderen, configureren en beheren. Ook is het mogelijk om rapportages te genereren. Daarmee kunnen bijvoorbeeld de periodieke, eenmalige en verbruikskosten worden ingezien en toegewezen aan personen, teams en afdelingen.

Meer over

TelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs