Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Capelle kiest leverancier voor VOIP en LAN

10 augustus 2010 - 09:18ActueelCloud & InfrastructuurTelecom Service Groep
Diederik Toet
Diederik Toet

Gemeente Capelle aan den IJssel laat een nieuw IP-telefoniesysteem aanleggen door de Telecom Service Groep. Ook legt de leverancier op de twee vestigingen van de gemeente een nieuw bedrijfsnetwerk (LAN) aan. Achthonderd medewerkers gaan het telefonie- en netwerksysteem gebruiken. De keuze voor de dienstverlener kwam tot stand na een niet-openbare Europese aanbesteding. Het is onbekend hoeveel geld met de opdracht is gemoeid.

Begin 2010 startte de gemeente de aanbestedingsprocedure voor de aanleg van een op ip-gebaseerde telefooncentrale met vaste ip-toestellen, een koppeling met het gsm-netwerk, beheersoftware, een koppeling met isdn30-aansluitingen en enkele analoge poorten voor het gebruik van faxapparaten. Op termijn moet de gemeente met de gekozen oplossing bestaande telefooncentrales kunnen uitfaseren.

Redundant

De Telecom Service Groep levert een ip-telefonieplatform van fabrikant Alcatel-Lucent. Ook de LAN-infrastructuur en de core- en edge-switches zijn van deze leverancier. Zowel het telefonieplatform als het LAN-platform zijn op verzoek van gemeente Capelle aan den IJssel redundant uitgevoerd.

Als de telefooncentrale op het gemeentehuis uitvalt, worden de functies overgenomen door de spiegellocatie op de gemeentewerf, en andersom. Ook kunnen beide locaties zelfstandig functioneren zodra de verbinding tussen hen wordt verbroken.

Klantcontactcenter

De leverancier van de telecomdiensten richt voor de gemeente ook een klantcontactcenter in. Daarin worden zaken als wachtrijen, interactieve voice-response en e-mailrouting voor ongeveer vijftig medewerkers en vijf opzichters geregeld. Ook deze technologie is gebaseerd op apparatuur van Alcatel-Lucent.

De ambtenaren krijgen ook via het internet toegang tot een beheeromgeving. Daarbij kunnen ze de systemen vanaf elke willekeurige plaats benaderen, configureren en beheren. Ook is het mogelijk om rapportages te genereren. Daarmee kunnen bijvoorbeeld de periodieke, eenmalige en verbruikskosten worden ingezien en toegewezen aan personen, teams en afdelingen.

Meer over

TelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs