Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Afdrukken op A3 geeft concurrentievoordeel

04 oktober 2010 - 10:42ActueelInnovatie & TransformatieBrother

Onderzoek uitgevoerd door een van de meest vooraanstaande gedragspsychologen in Europa heeft uitgewezen dat er in het bedrijfsleven veel waarde wordt gehecht aan de grootte van marketing- en presentatiemateriaal en dat afdrukken op A3-formaat bedrijven een concurrentievoordeel kunnen bieden. Dit onderzoek valt samen met een grote Europese reclamecampagne van Brother International waarin het assortiment compacte A3 inkjetprinters onder de aandacht van zakelijke gebruikers gebracht gaat wordt.

Het onderzoek is uitgevoerd door Professor Richard Wiseman, een internationaal gerenommeerde psycholoog en auteur van enkele internationale bestsellers. De resultaten van zijn onderzoek geven aan dat in een verkoopsituatie mensen 18% vaker een product of service kopen als er marketingmateriaal op A3-formaat wordt gebruikt – vergeleken met bedrijven die A4-formaat of helemaal niets gebruiken. Het onderzoek wijst verder uit dat bedrijven die visuele verkoopondersteuning van A3-formaat gebruiken 21% succesvoller, 13% professioneler en 12% groter leken dan wanneer ze afdrukken van standaard A4-formaat gebruikten.

Volgens Professor Wiseman suggereren de resultaten van het onderzoek dat mensen binnen enkele seconden een eerste oordeel vellen over een bedrijf, op basis van het getoonde promotionele materiaal. Mogelijk beseffen ze dit niet eens, maar mensen verbinden groter afgedrukt materiaal aan een succesvolle onderneming en daarom zijn ze meer geneigd om met een dergelijk bedrijf zaken te doen. Daarnaast realiseren steeds meer zelfstandige en kleine bedrijven dat het zeer kosteneffectief is om zelf marketingmateriaal en grootformaat afdrukken te maken, zonder hiervoor een externe drukker in te hoeven schakelen.

Brother lanceerde in 2008 ’s werelds eerste compacte A3 all-in-one inkjetprinters. Voor het eerst konden kleine en middelgrote bedrijven op betaalbare wijze A3-afdrukken maken. De reclamecampagne die in Nederland per oktober van start gaat is erop gericht om de Brother A3-printerlijn meer bekendheid te geven en het besef te vergroten dat A3-afdrukken een professionele uitstraling geven aan presentaties, marketingmateriaal, tabellen en tekeningen.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs