Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Telefoondiensten in de cloud: Unified Telecom

22 december 2010 - 12:25AchtergrondCloud & InfrastructuurUnified Telecom
Door Johan Zwiekhorst, Data TestLab
Door Johan Zwiekhorst, Data TestLab

Unified Telecom biedt in zowat heel Europa telefoniediensten. Je kunt kiezen tussen gehost of lokaal en tussen allerlei productpakketten en abonnementen. Wij testen de hosted oplossing.

De door Unified Telecom geboden functionaliteit is uiteraard afhankelijk van het gekozen product, dienst en abonnement. Bij een typische gehoste internettelefoniecentrale biedt Unified Telecom de mogelijkheid tot ring-, hunt- en tijdgroepen voor binnenkomende telefoons en LCR ('least cost routing', minimumkostenpad) voor uitbellen. Ondanks de naam van het bedrijf vonden we geen ondersteuning voor UC (Unified Communications) terug. Er zijn wel mogelijkheden om dit telefoonsysteem in bestaande CRM- en ERP-oplossingenen te integreren. Als je dat wenst, kan Unified Telecom ook de benodigde SIP-telefoons configureren en meeleveren.

Beheer

Het webbeheer van de gehoste PBX is duidelijk zo eenvoudig mogelijk gehouden. Helaas is de interface alleen in het Engels. Aan de rechterkant is er een uitklapbaar hoofdmenu met rubrieken. Er zijn zes hoofdrubrieken: Home, Actions (acties), Messages (berichten), Features (voorzieningen), Settings (instellingen), en Reports (rapportage). Acties omvat alleen het via de webinterface uitvoeren van een oproep. Berichten gaat over het ingebouwde antwoordapparaat en inkomende faxberichten. De rubriek Voorzieningen presenteert een hele waslijst mogelijke opdrachten en opties voor de telefooncentrale: mensen en telefoonnummers, conferenties, stercodes, conferenties, hunt-, page-, pickup- en tijdgroepen, mailboxen, wachtrijen, muziek en geluidsbestanden. Instellingen bevat alles wat eigen is aan jouw abonnement, plus actiedrempels die voor het hele abonnement gelden, zoals vanaf welke benedendrempel aan belkrediet je een waarschuwing wenst te ontvangen. Je zou dat zelfs automatisch kunnen laten aanvullen. De rubriek Rapportage, ten slotte, bevat behalve een waaier aan verschillende rapporten ook historieken en statistieken.

Deelconclusie

Unified Telecom biedt een basis iptelefoniesysteem dat gebruikers binnen een MKB zelf kunnen bedienen zonder een al te grote technische kennis. De webinterface is redelijk eenvoudig, al mocht de rubriek Features van ons nog wat overzichtelijker onderverdeeld zijn. Maar beter te veel instelmogelijkheden dan helemaal geen, uiteraard. De geluidskwaliteit en stabiliteit bleken tijdens onze testperiode uitstekend.

Deelconclusie

Product: Unified Telecom Hosted
Leverancier: Unified Telecom, www.unifiedtelecom.eu
Adviesprijs (excl. BTW): Premium: 7,5 euro/maand; Basic: 5 euro/maand.

De Serie

Telefoondiensten in de cloud

Deel 1: Nederlandse SIP-provider is noodzakelijk
Deel 2: Escaux net.PBX
Deel 3: Unified Telecom Hosted
Deel 4: Voizz
Deel 5: XeloQ Hosted PBX

Meer over

GatewaySIPTelecomUniversal CommunicationsVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    deal overeenkomst partner samenwerking akkoord
    ActueelCarrière

    Bonden akkoord met nieuwe ICK-cao 2025-2026

    Architectuur
    OpinieCarrière

    Architectuur is meer dan alleen techniek

    ActueelCarrière

    Kort: Cloudstichting opgericht, eerste lokale-overheidsklanten voor DSC (en meer)

    Hulpsheriff, Amerika, politie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    DCC geschokt door rol Microsoft als ‘hulpsheriff’

    Remko Reinders op podium
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce: Ai-agent wint na voorzichtige start snel terrein

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs