Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Servicepunt71 (Tools4ever, Raet Online, Planon, Mitel, Nexct)

11 juni 2012 - 17:42Awards NieuwsCloud & Infrastructuur
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

Project: Servicepunt71

Partners: Tools4ever, Raet Online, Planon, Mitel, Nexct

Klanten: Gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude

De vier gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude hebben de interne bedrijfsvoeringstaken geconcentreerd in een Shared Service Center, Servicepunt71. Bij dit omvangrijke project worden alle Active Directories van de verschillende gemeentes samengevoegd en gemigreerd naar het datacenter van Servicepunt71. De AD’s worden opnieuw ingedeeld waarin alle partijen een eigen domein krijgen. Gelijktijdig wordt een nieuwe infrastructuur geïmplementeerd, waarbij de Windows-omgeving wordt vervangen door een Citrix-omgeving. Ten aanzien van het useraccountbeheer worden koppelingen gerealiseerd tussen het personeelssysteem Raet Online en de nieuwe Active Directory, het locatiebeheersysteem Planon en de telefooncentrale Mitel. Raet Online is nu leidend voor het aanmaken en verwijderen van user accounts in de Active Directory en de andere systemen. De koppeling met de telefooncentrale zorgt ervoor dat een telefoonnummer wordt uitgegeven en gekoppeld aan een user account. In Planon wordt bijgehouden in welk pand een medewerker zich bevindt (locatiegegeven). Ook in dit systeem wordt dankzij de koppeling automatisch een user account aangemaakt. Naast de koppelingen wordt parallel automatisch een database gevuld voor kernregistratie. Deze kernregistratie database (rapportage) kan als bron dienen voor andere systemen, zoals een smoelenboek. Het voordeel van het hebben van een kernregistratie is dat afnemende applicaties altijd beschikken over de juiste gegevensset. Het samenvoegen van de ict van de diverse gemeenten is een omvangrijk project dat gefaseerd wordt uitgevoerd en waarbij diverse partijen betrokken bij zijn die allemaal liefst hun eigen identiteit willen bewaren.

Stem nu voor de Computable Partner Award!

Meer over

eHRMTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Eén reactie op “Servicepunt71 (Tools4ever, Raet Online, Planon, Mitel, Nexct)”

    1. Purdey Horbach schreef:
      18 juni 2012 om 07:21

      De diverse koppelingen tussen de systemen zijn allen gerealiseerd door Tools4ever. Zij hebben dit project zelfstandig uitgevoerd.

      Zie http://www.tools4ever.nl/software/user-management-resource-administrator/koppeling/ voor alle mogelijke applicatiekoppelingen die Tools4ever biedt.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs