Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Microsoft-marketing grijpt terug naar 90’s’

01 september 2016 - 09:00AchtergrondInnovatie & TransformatieMicrosoft
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Microsoft mikt met zijn marketing op het verkeerde computertijdperk. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Microsoft is een meester in het slim vermarkten van technologie. Het grote bedrijf is niet altijd de eerste met een techniek of product, maar weet het vaak naar de massa te brengen. Marketing is daarbij een krachtig middel, waarmee Microsoft echter niet altijd raak schiet. Zo mikt de maker van Windows 10 en Surface-tablets nu op de iPad Pro, die volgens Microsoft geen echte computer is.

Een ‘echte computer’ is een machine met Intel-processors, usb-poorten voor muizen, een volledige uitvoering van Microsoft Office, en andere bekende elementen. Althans, dit is de argumentatie in Microsofts nieuwste ads. Deze marketingcampagne is van 2016, maar de boodschap reikt terug naar begin deze eeuw of zelfs naar de jaren negentig. Toen ‘echte computers’ desktops waren, en beige. Wat vind jij?

https://www.youtube.com/watch?v=o_QWuyX8U18

Één van de advertenties waarin de iPad Pro wordt neergezet als ‘geen echte computer’

Meer over

iPad

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Java
    OpinieCarrière

    Java 30 jaar: legacy of alive?

    ActueelInnovatie & Transformatie

    In deze 10 projecten wordt het beste samengewerkt!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse hightech-sector sluit Japanse deals

    OpinieCarrière

    Van reactief naar voorspellend: waarom scenario-management onmisbaar wordt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Zo transformeren de 10 beste organisaties digitaal!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Vlaams minister-president Diependaele opende Cybersec Europe

    2 reacties op “‘Microsoft-marketing grijpt terug naar 90’s’”

    1. Dick van Elk schreef:
      7 september 2016 om 12:07

      Het maatschappelijk proces “ICT” wordt niet ondersteund door een algemeen proces ontwerp voor apparatuur, waaronder “echten computers”, maar door merk-specifieke producten.

      “Echte” computers zouden moeten werken volgens universele gebruikers specificaties en met elkaar moeten communiceren via één universeel en intrinsiek veilig communicatie protocol.

      Zolang de maatschappij nog steeds achter merk-specifieke productstrategieën aanhobbelt bepaalt de producent…

      Login om te reageren
    2. Willem Oorschot schreef:
      11 september 2016 om 14:28

      Een computer volgens microsoft is nog altijd een apparaat met een operating system en de daaraan gekoppelde licentie. Een O/S moet je onderhouden en daarom heb je allerlei tools en software nodig….

      Een computer is volgens mij een apparaat om gegevens te verwerken…de verschijning vorm als surface op tablet…die doet er eigenlijk niet toe.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs