Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Alle vaste nummers de deur uit?

15 juni 2017 - 14:34AdvertorialCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

De on premise telefooncentrale is voor organisaties een grote kostenpost. Wij merken dan ook dat steeds meer klanten overwegen om volledig over te stappen op mobiele telefonie. Slim idee of onverstandig? Mathijs Leenheer, Senior Product Manager Voice bij Tele2, legt het uit in dit blog.

De mogelijkheden en onmogelijkheden van vaste en mobiele telefonie

Alle vaste nummers en vaste toestellen eruit. Dat was de wens van een bedrijf waar ik laatst op bezoek was. “We moeten toch altijd mobiel kunnen werken en dan zijn we meteen van die dure centrale af”, zo was de redenering van de directeur in kwestie.

Een misverstand. Voor efficiënt mobiel werken heeft uw organisatie namelijk wel degelijk vaste nummers nodig. De dure eigen telefooncentrale is niet meer nodig, want de functies van een telefooncentrale kunt u eenvoudig afnemen als clouddienst. Of er ook fysieke vaste toestellen nodig zijn hangt af van de aard van de werkzaamheden binnen de organisatie.

Ook in gesprekken met andere klanten merk ik dat er nog steeds veel onduidelijkheid is over de mogelijkheden en onmogelijkheden van vaste en mobiele telefonie. Daarom heb ik in dit blog de feiten op een rij gezet.

Werken zonder vaste nummers levert de volgende problemen op:

  • Uw organisatie heeft geen vast aanspreekpunt meer. Op uw website staan 50 verschillende telefoonnummers vermeld. Of uw helpdesk is via 4 verschillende telefoonnummers te bereiken.
  • Medewerkers die uit dienst gaan nemen hun contacten (klanten) mee met hun mobiele telefoon.
  • Klanten kunnen geen contact leggen met de organisatie als hun contactpersoon ziek is of op vakantie is.
  • Een vast nummer wordt door (potentiële) klanten ervaren als betrouwbaar, een mobiel nummer als minder betrouwbaar.

Houd vaste telefoonnummers om mobiele telefonie slimmer te maken

Werken zonder vaste nummers werkt niet. Maar hoe moet het dan wel? Met vast-mobielintegratie combineer je de mogelijkheden van de vaste lijn en mobiele telefonie. Enkele voordelen:

  • Mobiel bereikbaar zijn via een vast nummer; 
  • Met mobiele toestellen wachtrijen instellen voor bijvoorbeeld de helpdesk; 
  • Klanten hebben een centraal nummer in de organisatie waar ze terecht kunnen.

Vast-mobielintegratie in de cloud

Geïntegreerde vaste en mobiele telefonie: De klantervaring in de houdgreep

De mogelijkheden van vaste nummers en de kansen van mobiel, maar zonder de hoge kosten van een eigen telefooncentrale. Dat is vast-mobiel integratie in de cloud.

Wilt u meer weten over vast-mobielintegratie en de beste oplossing voor uw organisatie, download dan hier het e-boek: De klantervaring in de houdgreep.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs