Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Webcam

Zendesk scoort met structuur in klantcontact

14 juni 2022 - 08:38Awards NieuwsSoftware & DevelopmentStartselectZendesk

Startselect is Europa’s grootste officiële verkoper van online giftcards, mobiele en game-tegoeden, abonnementen en digitale games. Ondanks de snelle groei van het bedrijf en sla’s voor klantenservice, werkt Startselect al jaren met een team van zes supportmedewerkers. Het customer service platform van Zendesk is hierbij een belangrijke succesfactor en helpt het bedrijf continu te monitoren wat beter kan voor het leveren van uitstekende service. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om Zendesk te nomineren in de categorie Customer Experience.

In de sla’s met partners heeft Startselect vastgelegd dat 90 procent van alle klantcontacten binnen één uur wordt afgewikkeld. Daarbij streeft de klantenservice naar minimaal 75 procent ‘one touch solved’, oftewel minimaal 75 procent van alle klantcontacten wordt met één reactie opgelost. Hiervoor wordt steeds gezocht naar de juiste balans in automatisering en klantbeleving. Dankzij het Zendesk-platform houdt Startselect een vinger aan de pols. De rapportagetool Zendesk Explore maakt precies inzichtelijk waar de meeste vragen over binnenkomen en laat zien of de standaard reacties wel optimaal geformuleerd zijn.

Het platform van Zendesk helpt Startselect de klantcontacten beter te structureren en te verwerken. Alles wat binnenkomt is in één platform gekoppeld, wordt direct gefilterd en komt bij de juiste persoon binnen. De servicemedewerker behoudt voortdurend het overzicht en hoeft de workflow niet één keer te verlaten; alle informatie die nodig is zoals eerdere contactmomenten en orderinformatie staat in Zendesk. Hiermee kan het klantcontact snel, goed en efficiënt worden afgehandeld en wordt tegelijkertijd de klanttevredenheid op een hoog niveau gehouden. Met Zendesk kan Startselect bovendien blijven doorontwikkelen en kunnen snel nieuwe kanalen worden gekoppeld.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    citizenM scoort met digital-first hotel

    Online kopen shoppen
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Nijhof scoort met online klantbeleving

    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

    Finance creditcard
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Quion en Mendix scoren met online klantenportal

    Novotel Amsterdam Schiphol Airport
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    SuitePad scoort met hotelkamerservice Novotel

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs