CityLegends, een sociaal netwerk voor straatcultuur waar skaters, freerunners, BMX-rijders, dansers en makers spots, clips en evenementen delen, heeft twee miljoen dollar opgehaald om wereldwijd op te schalen en zijn technologie een boost te geven. Aan de ronde wordt deelgenomen door het in San Francisco gevestigde GFR Fund, het Dutch Sport Tech Fund, het Leisure Ontwikkel Fonds Noord-Brabant (LOF Brabant) en SportInnovator, met vervolginvesteringen van bestaande geldschieters Lumo Labs en LeanSquare.
CityLegends is als platform, dat straatcultuur, media en gaming (e-sports) combineert, al actief in ruim veertig steden in Europa, de Verenigde Staten en Azië. Met de nieuwe investering wil het Eindhovense bedrijf de internationale expansie versnellen en nieuwe functies ontwikkelen. Het sociale netwerk beweegt zich op het snijvlak van sport, cultuur en technologie.
Volgens LOF Brabant geeft de nieuwe investering ‘een krachtige impuls aan de urban-leisure-cultuur. CityLegends slaat een brug tussen sport, kunst en digitale innovatie om talent onder de aandacht te brengen, gemeenschappen te versterken en steden levendiger en inclusiever te maken’
De kapitaalinjectie speelt tevens in op de komende Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles. Daar is aandacht voor de stedelijke ‘leisure’-cultuur en urban sports.

