Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

EMEA-kanaalbaas HP wil meer kennis bij partners

21 november 2008 - 11:373 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieHP Inc.
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

HP verhoogt de eisen die gesteld worden aan Gold-partners de komende jaren stapsgewijs. Dat vertelde Antoine Barre, vice president Solution Partners Organisation EMEA, aan CRN tijdens HP’s partnerevenement Crosstalk.

De hoogste partnerverantwoordelijke van HP in EMEA, Fransman Antoine Barre, sprak de HP-partners deze week toe op het DutchWorld/Crosstalk evenement. HP’s partnerstrategie werd door Barre samengevat in drie kreten: gezamenlijke groei, gezamenlijkewinstgevendheid en klant- en partner tevredenheid.

Groei wil Barre bereiken door onder meer uitbreiding van het indirecte verkoopteam van HP. De winstgevendheid kan omhoog door efficienter te werken en meer producten mee te verkopen. Barre liet de term ‘attach’ vallen, die eerder ook al door de Nederlandse manager van de channelorganisatie (SPO) Pieter van Woerden herhaaldelijk gebruikt was.

De tevredenheid van de partners kan volgens Barre verhoogd worden door het eenvoudiger te maken zaken te doen met HP. "Ik hoor wel eens van partners dat het lastig is om zaken te doen met HP. Natuurlijk zal er altijd een zekere mate van complexiteit zijn maar we proberen het makkelijker te maken om met ons te werken." Als voorbeeld noemde Barre het krijgen van extra korting om een klant te kunnen binnenhalen. "Nu vinden partners het vaak te lang duren voor we een ‘special prize’ geven. We streven ernaar om voortaan binnen vier uur duidelijkheid te geven zodat de partner snel terug kan naar zijn klant."

Barre liet in gesprek met CRN weten dat de eisen die HP stelt aan eisen die Gold-partner willen worden (of blijven) stapsgewijs verhoogd worden. "De komende jaren leggen we de lat steeds een stukje hoger. We gaan steeds meer eisen ten aanzien van bijvoorbeeld hun vaardigheden of hun omzet. De gedachte achter het Gold-partnerschap is dat dat onze partners zijn die echt investeren in HP."

Barre hamerde erop dat alle partners investeren in kennis of efficiency. "Meer dan ooit is het belangrijk dat partners waarde toevoegen. Verkoop niet alleen producten maar bied ook services als onderhoud, configuratie of onsite installatie aan. Juist in zware tijden is het belangrijk om de band met je klant aan te halen. Resellers die ervoor kiezen commodityproducten te verkopen, pc’s of instapmodellen van printers, zullen die producten op de efficiëntst mogelijke manier bij hun klanten moeten krijgen. In hun markt wordt een "fit of the fittest"-competitie gevoerd."

Op de vraag of resellers die nu nog moeten beginnen met investeren in kennis niet te laat zijn antwoordt Barre ontkennend. "Je hebt geen jaren van ervaring nodig als in je in een betrekkelijk nieuwe markt stapt. Denk aan virtualisatie aan de clientkant met de nieuwe oplossingen van Microsoft of Citrix. Een ander terrein waar nog volop kansen liggen voor resellers is unified communications." Daarnaast noemde Barre het aanbieden van print-per-pagina-oplossingen. "Contracten voor print-per-pagina draaien helemaal om service. We helpen partners daar graag bij, hebben zelfs voorbeeldcontracten klaarliggen voor ze."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs