Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

EMEA-kanaalbaas HP wil meer kennis bij partners

21 november 2008 - 11:373 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieHP Inc.
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

HP verhoogt de eisen die gesteld worden aan Gold-partners de komende jaren stapsgewijs. Dat vertelde Antoine Barre, vice president Solution Partners Organisation EMEA, aan CRN tijdens HP’s partnerevenement Crosstalk.

De hoogste partnerverantwoordelijke van HP in EMEA, Fransman Antoine Barre, sprak de HP-partners deze week toe op het DutchWorld/Crosstalk evenement. HP’s partnerstrategie werd door Barre samengevat in drie kreten: gezamenlijke groei, gezamenlijkewinstgevendheid en klant- en partner tevredenheid.

Groei wil Barre bereiken door onder meer uitbreiding van het indirecte verkoopteam van HP. De winstgevendheid kan omhoog door efficienter te werken en meer producten mee te verkopen. Barre liet de term ‘attach’ vallen, die eerder ook al door de Nederlandse manager van de channelorganisatie (SPO) Pieter van Woerden herhaaldelijk gebruikt was.

De tevredenheid van de partners kan volgens Barre verhoogd worden door het eenvoudiger te maken zaken te doen met HP. "Ik hoor wel eens van partners dat het lastig is om zaken te doen met HP. Natuurlijk zal er altijd een zekere mate van complexiteit zijn maar we proberen het makkelijker te maken om met ons te werken." Als voorbeeld noemde Barre het krijgen van extra korting om een klant te kunnen binnenhalen. "Nu vinden partners het vaak te lang duren voor we een ‘special prize’ geven. We streven ernaar om voortaan binnen vier uur duidelijkheid te geven zodat de partner snel terug kan naar zijn klant."

Barre liet in gesprek met CRN weten dat de eisen die HP stelt aan eisen die Gold-partner willen worden (of blijven) stapsgewijs verhoogd worden. "De komende jaren leggen we de lat steeds een stukje hoger. We gaan steeds meer eisen ten aanzien van bijvoorbeeld hun vaardigheden of hun omzet. De gedachte achter het Gold-partnerschap is dat dat onze partners zijn die echt investeren in HP."

Barre hamerde erop dat alle partners investeren in kennis of efficiency. "Meer dan ooit is het belangrijk dat partners waarde toevoegen. Verkoop niet alleen producten maar bied ook services als onderhoud, configuratie of onsite installatie aan. Juist in zware tijden is het belangrijk om de band met je klant aan te halen. Resellers die ervoor kiezen commodityproducten te verkopen, pc’s of instapmodellen van printers, zullen die producten op de efficiëntst mogelijke manier bij hun klanten moeten krijgen. In hun markt wordt een "fit of the fittest"-competitie gevoerd."

Op de vraag of resellers die nu nog moeten beginnen met investeren in kennis niet te laat zijn antwoordt Barre ontkennend. "Je hebt geen jaren van ervaring nodig als in je in een betrekkelijk nieuwe markt stapt. Denk aan virtualisatie aan de clientkant met de nieuwe oplossingen van Microsoft of Citrix. Een ander terrein waar nog volop kansen liggen voor resellers is unified communications." Daarnaast noemde Barre het aanbieden van print-per-pagina-oplossingen. "Contracten voor print-per-pagina draaien helemaal om service. We helpen partners daar graag bij, hebben zelfs voorbeeldcontracten klaarliggen voor ze."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    OpinieData & AI

    Van copiloten tot duurzame ai-modellen: hoe ai waarde toevoegt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: TU/e lanceert nieuw high-tech-onderzoeksinstituut, veel minder cyberincidenten in Nederland (en meer)

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs