Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat staat de marketeer te wachten in 2020

13 december 20193 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Het jaar 2019 lijkt om te zijn gevlogen, over iets meer dan twee weken gaan we het nieuwe decennium in. Voor digitale marketeers een goed moment om terug te kijken en te evalueren wat wel en niet werkte het afgelopen jaar. Eén ding is zeker: marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketing voorspellingen voor 2020 voor je op een rij.

Het jaar 2019 lijkt om te zijn gevlogen, over iets meer dan twee weken gaan we het nieuwe decennium in. Voor digitale marketeers een goed moment om terug te kijken en te evalueren wat wel en niet werkte het afgelopen jaar. Eén ding is zeker: marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketing voorspellingen voor 2020 voor je op een rij.

Focus op customer experience is niet langer een optie maar een eis

Niets gaat vanzelf, vooral marketingcampagnes niet. Consumenten waren nog nooit eerder zo met elkaar verbonden, en hun verwachtingen op het gebied van customer experience zijn hoger dan ooit. Als je klanten via de verkeerde kanalen benadert, verlies je hoe dan ook in 2020. De steeds ongeduldiger wordende klanten die onmiddellijk reactie eisen, maken het voor merken noodzakelijk om op zoek te gaan naar andere manieren om de optimale klantbeleving te bieden. Chatbots bieden hier een uitkomst. Artificial Intelligence (AI) kan namelijk sneller en meer vragen beantwoorden dan mensen. Bovendien is een chatbot ook altijd bereikbaar voor de consument.

Influencer marketing wordt opnieuw uitgevonden

Met de komst van Instagram-testen die likes verbergen, is de toekomst van influencers zoals we die vandaag de dag kennen onzeker. In 2020 zullen merken beslissen of influencers de investering waard zijn. De focus zal hierbij veranderen van macro- naar micro-influencers. Micro-influencers hebben niet noodzakelijk heel veel volgers, maar zijn wel enorm inspirerend en invloedrijk voor hun volgers. Merken zullen hun social marketingstrategieën heroverwegen en zich aanpassen aan deze verschuiving.

Vertrouwen staat voorop door komst van nieuwe privacyregels

Consumenten maken zich vandaag de dag steeds meer zorgen over hun privacy; bijvoorbeeld bij spraakapparatuur. Grote spelers kwamen afgelopen jaar onder vuur te liggen door hun spraakassistenten. In 2020 moeten marketeers dan ook voorbereid zijn op meer privacy- en veiligheidsvoorschriften. Vertrouwen opbouwen bij je klant is de sleutel tot succes. Slimme marketeers zullen de privacywetten zien als een kans om de macht weer in handen van de consument te leggen, een voordeel voor alle partijen.

Traditionele mobiele meldingen worden omgezet in gepersonaliseerde verkoopkansen

In het tijdperk van Amazon en Instagram zijn consumenten dagelijks bezig met het samenvoegen van online en offline gedrag. In 2020 moeten digitale marketeers, ongeacht het kanaal, interessant en consistent blijven, een persoonlijke band met hun publiek opbouwen en al die gegevens vastleggen om ze te gebruiken voor het volgende zinvolle touch point. Om zo de ultieme gepersonaliseerde verkoopkans te creëren.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs