Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sonim XP3 Sentinel beveiligt ‘lone-workers’

26 april 2010 - 13:31ActueelCloud & InfrastructuurSonim
Henk Boot
Henk Boot

Sonim Technologies introduceert de Sonim XP3 Sentinel Emergency Response oplossing voor 'lone-workers'. Lone-workers werken alleen in potentieel gevaarlijke situaties waarbij persoonsbeveiliging levens kan redden, zoals bijvoorbeeld beveiligingsmedewerkers, reddingsteams en hulpverlening in afgelegen of gevaarlijke omgevingen.

De XP3 Sentinel Emergency Response van Sonim Technologies, producent van robuuste Xtreme Performance (XP) mobiele telefoons, richt zich op de olie- en gassector, bosbouw, mijnbouw, onderzoek, beveiliging, zorgsector, defensie en militaire industrie  en biedt werkers een robuust alarmeringsmiddel tijdens  het uitoefenen van hun kritische taken.

Het hart van deze oplossing is de Sonim XP3 Sentinel. De Sentinel  is gebaseerd op de robuuste Sonim XP3 Quest Pro. De  XP3 Sentinel is daarbij voorzien van speciale software voor de bescherming van lone-workers, een uitgebreide gps, lange batterijlevensduur en een geïntegreerde 'man-down sensor' die schokken, vallen, kantelingen en 'geen beweging' detecteert en direct een pro-actieve waarschuwing geeft aan de alarmcentrale middels verzending van de gps-positie van de gebruiker. Een speciale 'Red Risk' toets aan de zijkant van het toestel kan wordt geactiveerd door lang indrukken, zelfs als het toetsenbord geblokkeerd is, waarmee de noodoproep  op diverse manieren kan worden  uitgestuurd. Een omni-directionele microfoon wordt direct geactiveerd waardoor de alarmcentrale  de status van de werker op afstand  kan controleren en indien nodig een noodantwoord terug  kan sturen. In aanvulling op het initiële noodbericht kan de alarmcentrale op afstand een update van de GPS positie opvragen. 

Meer over

GPSTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Eén reactie op “Sonim XP3 Sentinel beveiligt ‘lone-workers’”

    1. Peter schreef:
      12 oktober 2010 om 10:48

      Bij http://www.mobiletrack.nl vind je dit toestel met een platform voor tracktrace en alarmering.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs