Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Betalen voor MSN-portal in de toekomst

25 februari 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Arthur Graaff
Arthur Graaff

Microsoft Networks, de informatieportal van het softwareconcern uit Redmond, wil binnen ruwweg een jaar geld vragen voor het gebruik van deze dienst.

Dat heeft Neil Holloway, managing director van MS UK vanochtend tegen BBC News gezegd. Een abonnement zou dan 60 pond, ongeveer 200 gulden per jaar gaan kosten. Holloway zegt ervan overtuigd te zijn dat surfers voor deze portal dit bedrag overhebben. Hij benadrukte dat Hotmail, sinds de aankoop door MS geïntegreerd met MSN, echter gratis zou blijven. Wel zou er betaald moeten worden voor filters tegen ongewenste reclame.
Al eerder trachtte Microsoft voor zijn webzine Salon geld te vragen, maar kwam daarvan een jaar geleden weer terug toen de reacties van gebruikers erg afwijzend waren. Momenteel is de enige succesvolle betaalde webuitgave die van de Wall Street Journal Online, waarvoor $ 70 per jaar betaald moet worden. Verder vragen diverse gespecialiseerde elektronische archieven geld voor gebruik, zoals bijvoorbeeld marktleider Lexis-Nexis van Reed Elsevier.
Volgens IT-onderzoeksbureau Forrester blijft het een risico om geld voor publieksdiensten via het web te vragen, gezien de lange traditie van ‘gratis’ gebruik. Toch bestaat de overtuiging dat ook de twee andere grootmachten van het web, AOL en Yahoo, een tarief in rekening zullen brengen, als Microsoft die stap als eerste aandurft. De twee opbrengstenbronnen van websites zijn momenteel advertenties en adressenverhuur, waarbij dat laatste steeds moeilijker ligt en banners niet voldoende opbrengen om de kosten te dekken.
MSN telt momenteel 200 miljoen bezoekers per maand. Afgelopen oktober heeft MSN een investering van $ 1 miljard in zijn portal aangekondigd. In diverse landen figureert MSN in de top vijf van bestbezochte sites, in de UK is het zelfs nummer 1. In Nederland staat de site echter veel lager.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Iwell ontvangt bijna 30 miljoen groeigeld

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs