Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Email-reactietest toont lichte verbetering

19 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Maar liefst 39 procent van de email aan bedrijven en instellingen blijft onbeantwoord. Dat is de conclusie van de ‘email reactietest’ onder 165 bedrijven en instellingen van Tijdschrift voor Multimedia.

Dit is een kleine verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen tijdens de eerste email-test 43 procent van de gemailde bedrijven niet reageerde. Deze verbetering komt met name tot uiting in de kwaliteit van de reacties en de snelheid van de antwoorden.
Elf verschillende sectoren in het bedrijfsleven en de overheid werden aan de test onderworpen. Naast de zeven branches van vorig jaar (computerverkopers, verzekeraars, kranten en tijdschriften, gemeenten, de reisbranche, kantoorinrichters en telecombedrijven) zijn dit jaar vier nieuwe branches onder de loep genomen: banken, makelaars, omroepen en multimediabedrijven. Binnen iedere sector werden vijftien bedrijven benaderd, die alle met een eigen website op Internet zijn vertegenwoordigd.
Via een email-adres of het antwoordformulier op de website kregen zij per sector een identieke vraag toegestuurd. Om toevalstreffers te voorkomen, werden de bedrijven dit jaar dubbel getest: ze kregen ieder twee verschillende vragen van verschillende afzenders op verschillende tijdstippen voorgelegd. Die vragen varieerden van ‘waar kan ik mijn chemisch afval naar toe brengen’ tot ‘hoe hoog is de rente op de spaarrekening van bank x".
De in totaal 165 bedrijven die in de test werden betrokken, kregen acht dagen om te reageren. Uiteindelijk werd op slechts 61 procent van de emails een antwoord gestuurd. Op maar liefst 39 procent bleef een reactie uit, terwijl de website wel de mogelijkheid tot email-contact biedt. Van de aangeschreven bedrijven heeft 20 procent op geen van beide emails gereageerd. Slechts 42 procent stuurde een reactie op beide.
De kwaliteit van email-beantwoording blijkt niet stabiel. De positieve uitschieter van vorig jaar, de verzekeringsbranche, kwam dit jaar als slechtste uit de bus. De computerbranche en de multimediasector komen het beste uit de test.
Hoewel kwantitatief gezien de verbetering ten opzichte van vorig jaar marginaal is, 61 procent reacties tegen 57 procent vorig jaar, lijkt toch sprake van een beter resultaat. De kwaliteit van de antwoorden is beduidend beter, veel reacties kwamen sneller binnen en er komen minder e-mails op de verkeerde plek terecht.
Tijdschrift voor Multimedia is een onafhankelijk vakblad over zakelijke toepassingen van Internet en multimedia. Het blad richt zich op zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers in de multimediabranche.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van realtime-ai tot slimme processen: de rol van ai-agenten

    ASML
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ASML: chipvraag blijft hoog, maar geopolitiek benauwt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Oracle steekt miljard in ai- en cloudinfrastructuur NL en Caribisch gebied krijgt eigen cloud (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Conscia neemt Open Line over, 6,1 miljoen voor 3d-oplossing tandenknarsen (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Over post-quantum security (en waarom je nú moet handelen)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs