Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Agressief verkopen van software werkt averechts

16 augustus 2006 - 08:48ActueelInnovatie & TransformatieOvum
Kim Loohuis
Kim Loohuis

Softwareleveranciers moeten hun houding veranderen, willen ze klanten aan zich binden. Dat concludeert Ovum na onderzoek. Het laten varen van agressieve verkooptechnieken is het belangrijkste devies.

Ovum adviseert softwareleveranciers om een houding aan te nemen waarbij het helpen van de klant centraal staat en waarbij een duidelijk en helder kostenplaatje wordt gehanteerd. Het onderzoek is voornamelijk is de Verenigde Staten en Australië uitgevoerd onder inkopers van zakelijke software. Ovum onderzocht wat leveranciers kunnen verbeteren om aantrekkelijker te worden voor de respondenten. Het blijkt dat eindgebruikers immuun worden voor de verkooptactieken van softwareleveranciers en het gebruik van verkoopjargon in bedrijven. Fabrikanten en verkoopgoeroes ontwikkelen steeds geavanceerdere verkooptechnieken terwijl het verdedigingsmechanisme bij de klanten zich ook ontwikkelt en uitbreidt.

Volgens het onderzoeksbureau zijn er een aantal termen die bij de respondenten de nekharen direct doet rijzen. Het gaat om termen als ‘verkoopcyclus’ en ‘het verkopen van een oplossing’. Een opvallend kritiekpunt is het feit dat verkopers veelal geen kaas hebben gegeten van de werking van het product dat ze verkopen. Ook blijken leveranciers creatief met de waarheid om te gaan, als het erom gaat of hun product een specifieke taak wel of niet kan uitvoeren. “We kunnen concluderen dat veel organisaties geen zaken willen doen met leveranciers waarvan ze verwachten dat die teveel commercieel en te weinig klantgericht werken”, aldus David Mitchell, software practice leader bij Ovum.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs