Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spraakplatform voor videocontactcenters en geavanceerde netwerkdiensten

23 februari 2007 - 10:36ActueelCloud & InfrastructuurGenesys

Genesys Telecommunications Laboratories, dochter van Alcatel-Lucent, heeft het eerste selfserviceplatform geïntroduceerd dat geïntegreerde ondersteuning biedt voor video-klantenservice en de belangrijkste standaarden voor geavanceerde netwerkdiensten.

Het platform biedt uitgebreide ondersteuning voor video ‘play&record'-applicaties voor 3G mobiele telefoons en andere apparaten. Hierdoor kunnen service providers diverse nieuwe diensten aanbieden, zoals video voicemail, videoconferenties, video-ondersteunde muziek en games, en het opnemen van video-oproepen.

"Een grotere klantentevredenheid staat momenteel bij veel organisaties hoog op de agenda. Ze zetten daarvoor steeds vaker nieuwe technologieën in, zoals spraak- en multimedia-diensten, en creëren een meer dynamische omgeving om het contact met hun klanten beter en aangenamer te maken," aldus Wes Hayden, President en CEO van Genesys.

Service providers zetten de voice-selfserviceplatforms van Genesys in om hun klanten geavanceerde diensten te kunnen bieden. Maar ook andere ondernemingen en organisaties gebruiken de platforms, om hun klantenservice verder te verbeteren. De interactie met klanten wordt steeds dynamischer, en daarvoor worden selfservice en assisted service steeds meer met elkaar verweven.

Genesys breidt de technologie die oorspronkelijk voor contactcenters was bedoeld, uit naar de rest van de organisatie. Hierdoor krijgen klanten bij ieder contact met een organisatie hetzelfde serviceniveau als ze in het contactcenter zouden ontvangen. Voice (self-)service speelt hierbij een belangrijke rol:
Spraakselfservice wordt de nieuwe norm in de interactie tussen klanten en een onderneming. Het zorgt voor een eenduidige uitstraling en biedt klanten eenvoudige toegang tot mensen en functies.
Softwarediensten stellen organisaties in staat om proactief contact op te nemen met klanten, bijvoorbeeld om ze te informeren over belangrijke gebeurtenissen of hen aan te sporen tot bepaalde acties.
Selfserviceapplicaties maken multimedia-interactie met klanten mogelijk, en zorgen dat zij – indien nodig – naadloos met een ‘live' helpdeskmedewerker worden doorverbonden.

Naast de video-mogelijkheden, heeft Genesys het VoiceGenie 7.1 platform uitgebreid met Voice-over-IP-capaciteit via de belangrijke SIP-standaard. Hierdoor kan via mediagateways spraakselfservice aangeboden worden over zowel IP- als hybride netwerken. VoiceGenie 7.1 ondersteunt verder de laatste versies van drie toonaangevende standaarden: VoiceXML 2.1, CCXML 1.0 en MRCP 1.0. Hiermee kunnen applicaties snel worden aangepast, hergebruikt en met lagere onderhoudskosten over praktisch alle soorten toestellen worden uitgerold.

Sinds de overname van VoiceGenie, begin 2006, heeft Genesys het platform ondersteund en verder verbeterd. In de komende twee tot drie jaar zal het VoiceGenie platform geleidelijk worden geïntegreerd met het Genesys Voice Platform (GVP). Genesys zal alle VoiceGenie-klanten complete ondersteuning en compatibele upgrademogelijkheden bieden.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs