Internetgebruik vertraagt het vinden van een job

Uit een ontnuchterend onderzoek van het outplacementbedrijf Challenger, Gray & Christmas, blijkt dat een nieuwe baan vinden tegenwoordig langer duurt dan voordat het internet bestond.

Tegenwoordig ligt het gemiddelde op 15,2 weken. Tijdens de vorige recessie in de VS, in de periode 1990-1991, was dat 12,4 weken.
 
Het onderzoek werd uitgevoerd in de Verenigde Staten, maar de situatie in Europa zou vergelijkbaar zijn. Volgens het outplacementbedrijf is de vertraging voor een groot deel toe te schrijven aan de werkzoekenden zelf. In veel gevallen droppen zij een standaardversie van hun CV lukraak op een groot aantal websites, en verliezen ze zo het overzicht. Ze vergeten vaak zelfs hun eigen sollicitaties op te volgen.
 
De personeelsmanagers van hun kant worden overspoeld door al die CV's en kunnen ze vaak niet eens allemaal lezen. Daardoor duurt het langer voordat een vacature is ingevuld. Het volledige onderzoek is onder meer te vinden op de sitehttp://www.vdab.be.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Reacties

Zou het heeeeeel misschien ook iets met de slechte arbeidsmarkt te maken kunnen hebben? Het enige wat onderzocht is, is dat de tijd om een baan te vinden is opgelopen. Dit is een bekende instinker voor beginnende onderzoekers: correlatie is niet hetzelfde als oorzakelijkheid.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van mentaliteit ?

Helemaal niet mee eens met dit verhaal !!
Ik heb in de laatste 6 jaar mijn nieuwe banen en projecten verweven d.m.v. het Internet,
totale onzin dus.... Je moet natuurlijk wel weten en/of kunnen zien aan een advertentie waaraan herkenbaar is of het gaat om een "fake" advertentie of niet, natuurlijk.
Dankzij het Internet heb ik in de laatste jaren een bloeiende carriëre achter de rug....
HetePost

Misschien enigzins anders dan de inhoud van dit artikel maar ik moet ergens mijn frustraties uiten.
Aan de kant van de sollicitant wordt het vinden van een baan vertraagt door de 'fake advertisements' die geplaatst worden door uitzendbureau's of 'procedurele advertisements' waarvoor al een sterke kanditaat bestaat.

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2003-03-04T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.