Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Capelle kiest leverancier voor VOIP en LAN

10 augustus 2010 - 09:18ActueelCloud & InfrastructuurTelecom Service Groep
Diederik Toet
Diederik Toet

Gemeente Capelle aan den IJssel laat een nieuw IP-telefoniesysteem aanleggen door de Telecom Service Groep. Ook legt de leverancier op de twee vestigingen van de gemeente een nieuw bedrijfsnetwerk (LAN) aan. Achthonderd medewerkers gaan het telefonie- en netwerksysteem gebruiken. De keuze voor de dienstverlener kwam tot stand na een niet-openbare Europese aanbesteding. Het is onbekend hoeveel geld met de opdracht is gemoeid.

Begin 2010 startte de gemeente de aanbestedingsprocedure voor de aanleg van een op ip-gebaseerde telefooncentrale met vaste ip-toestellen, een koppeling met het gsm-netwerk, beheersoftware, een koppeling met isdn30-aansluitingen en enkele analoge poorten voor het gebruik van faxapparaten. Op termijn moet de gemeente met de gekozen oplossing bestaande telefooncentrales kunnen uitfaseren.

Redundant

De Telecom Service Groep levert een ip-telefonieplatform van fabrikant Alcatel-Lucent. Ook de LAN-infrastructuur en de core- en edge-switches zijn van deze leverancier. Zowel het telefonieplatform als het LAN-platform zijn op verzoek van gemeente Capelle aan den IJssel redundant uitgevoerd.

Als de telefooncentrale op het gemeentehuis uitvalt, worden de functies overgenomen door de spiegellocatie op de gemeentewerf, en andersom. Ook kunnen beide locaties zelfstandig functioneren zodra de verbinding tussen hen wordt verbroken.

Klantcontactcenter

De leverancier van de telecomdiensten richt voor de gemeente ook een klantcontactcenter in. Daarin worden zaken als wachtrijen, interactieve voice-response en e-mailrouting voor ongeveer vijftig medewerkers en vijf opzichters geregeld. Ook deze technologie is gebaseerd op apparatuur van Alcatel-Lucent.

De ambtenaren krijgen ook via het internet toegang tot een beheeromgeving. Daarbij kunnen ze de systemen vanaf elke willekeurige plaats benaderen, configureren en beheren. Ook is het mogelijk om rapportages te genereren. Daarmee kunnen bijvoorbeeld de periodieke, eenmalige en verbruikskosten worden ingezien en toegewezen aan personen, teams en afdelingen.

Meer over

TelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs