Managed hosting door True

Frontline vervangt contactcenter Enexis

Dit artikel delen:

Frontline uit Vianen gaat het contactcenter van Enexis vervangen. Hiervoor implementeert de ict-dienstverlener een klantcontactplatform van Genesys. Via dat nieuwe contactcenter wil de netbeheerder zijn klantcontact meer personaliseren.

Enexis zocht een communicatieplatform voor telefonie, maar ook voor andere communicatiemedia zoals e-mail, chat en sociale media-berichten. De oplossing moet flexibel met de organisatie meebewegen. Dat wil zeggen dat het ook eventuele toekomstige kanalen moet kunnen integreren.

Het zogeheten Pureconnect-platform van de Amerikaanse ict-leverancier Genesys kwam hierbij als winnaar uit de bus. Via deze oplossing worden klantinteracties naar de juiste medewerker gerouteerd en alle relevante gegevens zijn zichtbaar op één scherm. Dit moet de medewerker helpen om de klant zo optimaal mogelijk te bedienen.

‘Onze klanten hebben ieder specifieke kanaalvoorkeuren voor wat betreft klantcontact’, vertelt Mirjam Vernooy, manager klantenservice bij Enexis Netbeheer. ‘Met Genesys kunnen we al deze kanalen ontsluiten, zodat we onze klanten op maat kunnen bedienen. Hiermee zijn we voorbereid op het klantcontact van morgen.’

De Genesys-oplossing wordt door Frontline geïmplementeerd. Dat bedrijf levert klantcontactoplossingen van Genesys en CC4Skype, met aanvullende oplossingen van Verint en Tracebuzz. Frontline is opgericht in 1990 en heeft iets minder dan dertig medewerkers in dienst. Het zegt ongeveer 150 klanten in de Benelux te bedienen.

Enexis Netbeheer

Netbeheerder Enexis transporteert elektriciteit en gas naar huizen en bedrijven in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Het bedrijf heeft ruim 4500 medewerkers in dienst, verspreid over 25 vestigingen. De netbeheerder nam onlangs ook een nieuwe tool van Tinc Works! in gebruik om zijn ict-netwerk te monitoren.

Ook gaat de netbeheerder gaat ruim tweehonderd bedrijfsapplicaties naar de publieke cloudomgevingen van Microsoft Azure en Amazon Web Services (AWS) migreren. Daarvoor heeft het een vierjarige overeenkomst ter waarde van vijftig miljoen euro met Sogeti getekend. Hiermee is Sogeti genomineerd voor een Computable Award in de categorie Service-integrator van het Jaar.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-08-15T11:02:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.