Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ESS/MSS acht jaar later

10 juni 2009 - 15:11OpinieSoftware & DevelopmentSAP
Esther Treurniet
Esther Treurniet

In 2001 heb ik voor het eerst gehoord van 'ESS/MSS', de oplossing zoals die door SAP in de markt werd gezet. Nu acht jaar later kan de balans worden opgemaakt. Waar staan we als we kijken naar de SAP-oplossing van ESS/MSS, de wijze waarop we dit implementeren en de wijze waarop dit ontvangen wordt door medewerkers en managers?

Vanuit mijn ervaring op het gebied van SAP Human Capital Management wordt vaak geroepen dat het gebruikersonvriendelijk is. Is dat werkelijk zo of ligt dat aan de context van de organisatie waar het wordt neergezet? Of ligt het aan de volwassenheid van medewerkers en managers? Het wordt nooit perfect en het is een utopie om het iedereen naar de zin te maken. Sluiten we daarmee de ogen om de applicatie te verbeteren of de wijze waarop we dit implementeren? Het blijft een proces van elkaar scherp houden en steeds weer te willen verbeteren en vooral kritisch te blijven over de oplossing. Het zou goed zijn als we zouden begrijpen waarom het op deze manier gebouwd is.

Terug naar de business: we willen toch informatie over urenbesteding, hoeveel trainingen er zijn gevolgd, wanneer certificeringen aflopen, wat de individuele doelstellingen zijn van een medewerker, wanneer hij vakantie neemt, het ziekteverzuim, aantallen FTE's, etc.? Allemaal zaken die een manager wil weten over zijn afdeling. We willen die HRM-afdeling toch ontlasten in zijn administratieve lasten? Dat betekent dus en zegt dus ook iets over de wijze waarop we de gegevens moeten vastleggen.

eHRM is vooral een concept en moet nog volwassen worden! Laten we beginnen met quick wins om de gebruikers te overtuigen van de voordelen!

Meer over

eHRM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    ActueelOverheid

    Gemeente Breda verruilt Centric voor Unit4

    ActueelSoftware & Development

    Kort: Elastique op Sri Lankaans avontuur, Panasonic helpt The AA, Main koopt Carwise-duo (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs