Managed hosting door True

Zorgverlener De Wever kiest flexibele werkplek

 

Een stijging in het aantal ict-aanvragen vanuit de (gebruikers)organisatie en een overvolle agenda op projectmatig vlak waren voor zorgverlener De Wever redenen om De Ictivity Groep in te schakelen. Uiteindelijk resulteerde dit met behulp van een ict-projectenkalender in een aantal verbeterslagen zoals inzicht in processen betere onderlinge samenwerking.

Cliënten ontvangen steeds vaker zorg aan huis, dit betekent dat er automatisch een grotere behoefte ontstaat naar een flexibele en plaats onafhankelijke inzet van personeel. Deze nieuwe manier van werken vraagt vanuit de organisatie ook aanpassingen op ict-gebied. Zorgverlener De Wever vertaalde deze behoefte naar een gemoderniseerde en hoog beschikbare werkplek in combinatie met een 'follow me data-oplossing'. Daarvoor is de basisinrichting nu beschikbaar.

Het gehele traject resulteerde voor De Wever in een ict-projectenkalender inclusief samenhang en kostenindicatie, een gemoderniseerde (Microsoft) desktop, de mogelijkheid om documenten te lezen en bewerken op tablets (follow me), een verhoogde beschikbaarheid van de omgeving door een vernieuwde storage en back-upomgeving en verbetering van de performance door vernieuwing van de netwerkomgeving inclusief beheer.

Verwachtingen waargemaakt

'Het project is over de gehele linie goed gestructureerd uitgevoerd', zegt Evelyn Bongers, hoofd informatisering en automatisering bij de Wever. 'De Ictivity projectleider heeft de kwaliteit die we verwachtten ook waargemaakt door ons regelmatig op de hoogte te houden door middel van voortgangsrapportages en exception reports. Ik ben tevreden hoe het project is verlopen, het schakelen en de flexibiliteit. In eerste instantie was er een andere opzet voor het project maar dat waren uiteindelijk teveel stappen waardoor we, in goed overleg, zijn gekomen tot een projectkalender om slimmer om te gaan met de projectleider en coördinatie uren. Tevens hebben onze mensen het als prettig ervaren dat zij Ictivity al kennen vanuit de ASK (Advies Sparring Kennis)-overeenkomst. De Ictivity consultants die bij ons op locatie komen zijn vertrouwd met onze omgeving én collega's en dat werkt heel prettig.'

Wat was de aanleiding voor dit project?
'Ik ben inmiddels drie jaar werkzaam voor de Wever en heb destijds een ict-beleid opgesteld. Daaruit bleek dat er enige achterstand was in onze infra op een aantal punten. Technisch gezien hadden we goede producten, maar updates naar nieuwere versies waren nodig. Bij dit project bleek het, op basis van het infrastructuur niveau, toch een behoorlijk groot project te worden.'

Wat heeft het project de Wever opgeleverd?
'Door de projectmatige aanpak hebben we steeds meer interne processen kunnen beschrijven en daardoor ook meer inzicht gekregen in onze processen. Op deze manier heeft bijvoorbeeld onze administratie een boost gekregen waardoor we beter zijn gaan administreren. Hierdoor is er intern ook meteen een slag gemaakt. Daarnaast heeft dit project ervoor gezorgd dat we onderling beter kunnen samenwerken, dit bijvoorbeeld door het gebruik van de Citrix sharefile waardoor het gebruik van Dropbox kon worden uitgesloten.'

Hoe was de samenwerking met De Ictivity Groep?
'De communicatie tijdens het gehele project heb ik als erg positief ervaren. Er is snel en flexibel geschakeld. Het projectplan dat door Ictivity was opgesteld zag er overzichtelijk uit en gaf een goed inzicht in de totale projectkosten en de rapportages waren telkens netjes op tijd.'

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5119243). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Uit het artikel blijkt dat Ictivity al diverse cont(r)acten bi/met De Wever had/heeft. Dit betekent dat Ictivity voldoende kennis had van de ict omgeving van de opdrachtgever. Ik vraag me af hoe dit traject zou afgelopen zijn als dit aanbesteed was bij een leverancier die geen kennis had van de omgeving?

Opvallend dat de Ictivity projectleider zo geprezen wordt. Ik krijg eerder het gevoel dat hij het zeer moeilijk had tijdens dit traject. Vooral als ik lees " ......door ons regelmatig op de hoogte te houden door middel van voortgangsrapportages en exception reports" Benieuwd hoeveel exceptions hij moest opstellen :-) En ook ".... in goed overleg, zijn gekomen tot een projectkalender om slimmer om te gaan met de projectleider en coördinatie uren". Wisten ze eerst niet wat ze met de projectleider en de projecturen moesten doen, terwijl Ictivity waarschijnlijk hun huisleverancier is!

Maar fijn dat voor De Wever duidelijk is geworden dat het verbeteren van werkprocessen centraal staat en pas daarna kijken naar de ict-mogelijkheden. Dit punt is juist belangrijk voor de klant en niet de technische realisatie.

Ik sluit me aan bij de voorgaande reactie, dit is niet zo zeer een ICT-project hoewel het door pre-sales consultants van Ictivity wel erg ingevuld lijkt te worden met allerlei ICT oplossingen. En als je een hamer hebt dan wordt uiteindelijk alles een spijker want sommige zinnen komen rechtstreeks uit de marketingfolder van Citrix. Niks mis mee natuurlijk maar de vraag die dan bij me opkomt is wie uiteindelijk de regie had, leverancier of klant.

Ewout,
Ik vraag me af wat ze met dit artikel willen bereiken!

A) Ictivity was al de leverancier van de klant (ASK)en goed bekend met de omgeving van de klant. Dus geen lijken uit de kast gedurende het project!
B) Beheerders van de klant en consultants van Ictivity kennen elkaar dus geen touwtrek en cultuurverschil.
C) Account manager kent de opdrachtgever dus geen verkeerde offerte verkocht.

Ondertussen gaan ze de projectleider ophemelen alsof hij iets bijzonder heeft gedaan. Oh ja, misschien wel: Exceptions schrijven!

Als ik Ictivity op Computable zoek dan kom ik artikelen tegen die heel duidelijk vanuit producten (Microsoft, Citrix, RES etc) geschreven zijn. Deze producten kunnen ook door vele andere ict bedrijven geimplementeerd worden! Hoe kun je met je klant meevliegen als je vanuit je eigen hokje alleen naar producten kijkt ipv naar de behoefte van de klant?

De Wever heeft zelf deze rol op zich genomen door de processen te gaan verbeteren. Maar wat had De Wever aan deze vernieuwing als ze hun werkprocessen niet verbeterd hadden? Was Ictivity in staat om de klant bewust te maken van de noodzaak van deze verbetering? Of zien ze alleen de verbetering door het invoeren van Citrix Share-file en andere producten?

Terug naar je vraag, wie de regie in dit traject had: ik denk De Wever! Projectleider van Ictivity moest alleen de voortgang en realisatie van zijn PID rapporteren.....verwacht ik!

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×