Een professionele voicemail laten inspreken is een goed idee voor die eerste belangrijke zakelijke indruk. Zelfs een zzp’er krijgt persoonlijk al snel de uitstraling van een groot bedrijf. Geen wonder dat veel digital nomads, zzp’ers die de werken en reizen combineren, gebruikmaken van een virtueel netnummer (vast op mobiel) en vervolgens hun voicemail laten inspreken door een online voice-over.
Voorheen was een persoonlijke voicemail inspreken een zeer omslachtige én prijzige aangelegenheid. Je moest een stemacteur laten casten, een studio boeken, en vervolgens een voicemail laten opnemen door een technicus. Gelukkig zijn ook de voice-overs anno 2019 een stuk flexibeler te regelen. Zo heb je geen castingagent meer nodig, maar kun je simpel je voice over online boeken via een online voice-over platform.
Voicemail laten inspreken zonder studiokosten
Ook de voicemail tarieven voor een telefoon boodschap of begroeting zijn door deze digitaliseringsslag enorm gedaald. Zo zijn bijna alle fulltime voice-overs voorzien van een eigen digitale homestudio, waardoor je de studiokosten voor het laten inspreken van je voicemail meteen kunt wegstrepen. Dat scheelt enorm, want waar je voorheen al snel €1.000 moest rekenen voor een aantal zakelijke voicemailberichten, kan dit online al geregeld worden vanaf €129 ex. BTW.
Kant-en-klare voicemailberichten voor systemen
Wanneer je meerdere persoonlijke voicemail berichten wilt laten inspreken is het slim om te checken of het desbetreffende stemmenbureau een audio editing service aanbiedt. Zo levert VoiceCowboys verschillende boodschappen ook desgewenst als losse audiobestanden aan. Zo kun je de bestanden direct uploaden in je telefoonsysteem. Men rekent alleen een vast voice over tarief voor voicemails inspreken, de editing naar separate voicemailberichten is verder een gratis service.
Pro-tip voor welkomsboodschap
Pro-tip: Ben je een kleinere onderneming met bijvoorbeeld een webshop? Dan is vertrouwen een extra belangrijk punt. Het zinnetje “we verbinden je nu door met één van onze medewerkers” in je welkomsboodschap draagt bij aan de uitstraling van een groot bedrijf (en daarmee het vertrouwen), ook als je ‘slechts’ drie medewerkers tot je beschikking hebt.
Kortom, dankzij die goede oude voicemail én een online voice-over kan jouw zakelijke telefoonnummer opeens een prachtige marketingtool zijn om de juiste indruk te wekken. En bovendien kan je voicemail bericht zoveel veel meer zijn dan een simpele “goedendag, dit is de voicemail van (..) laat een bericht achter na de piep.” Al is dat al beter dan helemaal niets..