Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Een kleinere footprint voor Mercuur Bouw

 

Een kleinere footprint voor Mercuur Bouw

Het Volendamse Mercuur Bouw renoveert en bouwt onder meer voor bedrijven, woningcorporaties, Verenigingen van Eigenaren en gemeenten. Daarbij staat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) hoog op de agenda: het bedrijf streeft naar een zo klein mogelijke ecologische footprint. Directeur Chris de Boer vertelt hoe de Print365 van Epson het bedrijf helpt dit doel te bereiken.

Mercuur Bouw is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een gevestigde naam in Amsterdam en omstreken. Die ontwikkeling zorgde er voor dat er op het gebied van kantoorautomatisering ook stappen gemaakt moesten worden. De Boer: “Om daadwerkelijk een goede positie op de CO2-prestatieladder te behalen, moesten we zorgen voor fors minder milieubelasting. Natuurlijk denk je dan eerst aan zaken als benzinebesparing, maar op printgebied bleek er ook nog genoeg winst te behalen.”

En dat terwijl het bedrijf al verstandig omsprong met printers. “We verbruikten in principe niet veel”, zegt De Boer. “Zo werkte onze buitendienst bijvoorbeeld al met iPads, voor digitale werkbonnen. Maar we blijven een bouwbedrijf, wat betekent dat je af en toe toch te maken hebt met bouwtekeningen die je moet printen, of andere documenten die je snel mee wilt kunnen nemen naar de bouwplaats.” Het bedrijf maakte daarvoor gebruik van een aantal laserprinters, maar die lekten vaak en moesten lang opwarmen. Dat was niet alleen slecht voor het milieu, maar kostte ook nog eens veel tijd.

Voordelig voor bedrijven…

Michael Jongebloet van Beerepoot Automatisering uit Hoorn belde Mercuur Bouw op het goede moment. Dat was geen toevalstreffer: “Voor bedrijven die maatschappelijk verantwoord willen ondernemen, hebben we de perfecte printoplossing”, zegt Jongebloet. “Met Print365 van Epson kunnen ze zonder moeite veel winst boeken. De printers maken gebruik van koude inkjettechnologie, dus hoeven niet elke keer eerst anderhalve minuut op te warmen.” De Boer vult aan: “De printers stonden toch vaak na te gloeien als dat ene printje was gemaakt. Bovendien hadden we vaak kleine storingen, zoals lekkende toners. Dat zorgde voor verspilling en een hoop gedoe.”

Dankzij Print365 van Epson behoren die zorgen tot het verleden. Met dit printabonnement op maat betalen klanten een vaste prijs per maand, en krijgen daarvoor de printers en inkt die bij hun verbruik passen. “Michael installeerde een tool om te meten hoeveel we daadwerkelijk afdrukken in een maand, en leverde ons op basis van die informatie de Workforce PRO WF-R8590. Sindsdien printen we snel en probleemloos. We hebben geen omkijken meer naar de printer. Hij doet het altijd en als de inkt bijna op is wordt er automatische nieuwe inkt naar ons opgestuurd”, zegt Chris.

..maar ook voor resellers

Voor Beerepoot Automatisering is Print365 ook een uitstekende tool om te verkopen. “De klant wordt ontzorgd, maar wij als reseller evengoed”, zegt Jongebloet. “Als er sprake is van een defect, krijgt Epson daarvan automatisch bericht. Zij lossen het euvel dezelfde dag of hooguit een dag later direct op. Hetzelfde geldt voor verbruiksmaterialen: Epson stuurt die automatisch naar de klant zodra die op dreigen te raken, zodat men nooit zonder zit. Al kunnen ze tot wel 75.000 printjes maken voor daar überhaupt sprake van is.”

Wat Print365 voor Jongebloet extra aantrekkelijk maakt voor zowel resellers als klanten is de kortere contractduur in vergelijking met de meeste managed print service aanbieders. “Slechts drie jaar in plaats van de gebruikelijke zes maakt echt een enorm verschil. De techniek staat nooit stil, en bij langdurige contracten kunnen bedrijven daar niet van profiteren. Met Print365 is dat wel sneller mogelijk.”

Geen gedoe

Sinds Mercuur Bouw is overgegaan op Print365, heeft De Boer geen problemen meer met printers ervaren. Maar het pakket brengt nog een belangrijk voordeel met zich mee: “Ik vind ook de flexibiliteit erg prettig. Voor mij was een belangrijke wens om in één keer voor een langere periode te kunnen betalen en dat bleek geen probleem. Ik ben niet elke maand tijd kwijt aan administratie”, zegt hij. “Dat geeft veel rust en stelt ons in staat te focussen op waar we goed in zijn.”

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5979734). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


Partnerinformatie
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×