Het is van belang om de groei en conversies van je bedrijf goed in de gaten te hebben. Dit kan je doen doormiddel van Google Analytics.
Google Analytics verzameld statistieken van jouw website. Met Google Analytics kun je namelijk een compleet beeld krijgen van conversies. Heel veel bedrijven gebruiken de dag van vandaag Google Analytics. Google Analytics blijft zich steeds verbeteren. Google was namelijk eerst beter bekend als Universal Analytics en wordt nu vervangen door Google Analytics 4.
Er zijn verschillende redenen waarom het gebruik van Google Analytics zo van belang is. Ten eerste kan het platform je helpen met beslissingen nemen. Door de duidelijke gegevens en statistieken die Google Analytics biedt is het makkelijker om beslissingen te nemen over de voortgang van u websites of kanalen. Daarnaast wordt rapporteren veel makkelijker. Google Analytics kan fungeren als een goede informatiebron om een goed beeld te schetsen over hoe de websites en campagnes presteren. Tot slot helpt Google Analytics om waardvolle inzichten te krijgen en bedrijf prestaties te verbeteren.
Door deze webanalyse die Google Analytics biedt kan je beter inzicht krijgen op de klantreis die je klanten maken. Het laat zien wat hun interesses zijn en hierop kan je als bedrijf zijnde weer inspelen. Daarnaast kun je dus doormiddel van Google Analytics conversieproblemen aan t licht krijgen. Dit helpt met het inzien wat je klanten leuk vinden en hoe ze omgaan met je website.
De voordelen van de gratis versie van Google Analytics zijn:
· Het is gratis
· Het is gemakkelijk te downloaden
· Heeft een gebruiksvriendelijke automatisering
· Het biedt gegevensverzameling
· Het biedt geavanceerde opties
· Het biedt uitgebreide, waardevolle inzichten in je klanten
Via Google Analytics kun je precies bijhouden welke reis jouw klanten afleggen om je website bereiken door bijvoorbeeld, Google-zoekresultaten, Google Ads of links. Daarnaast kun je de zoekmachineoptimalisatie handig controleren met Google Analytics. Met deze informatie kun je dan weer verder te werk met het optimaliseren. Er kan uit de analyses bijvoorbeeld komen dat Google Ads beter voor jouw bedrijf werken dan SEO. Google Analytics is dus een goede steun in je bedrijf.
Het is belangrijk om je Google Analytics account te koppelen aan je Google-Ads account. Hierdoor krijg je de volledige toegang tot de bezoekersgegevens. Deze kun je dan weer koppelen via de beheerdersfunctie binnen Google Analytics.
Je kunt ook een bedrijf inhuren zoals ‘online marketing bureau Amsterdam ROXTAR’, zij zullen dan de taken omtrent Google Analytics op zich nemen. Dit kan voordelig zijn omdat hun specialisten veel ervaring hebben op dit vakgebied. Daarnaast kan ROXTAR helpen met het kiezen van de juiste keywords om conversies te laten stijgen. Het voordeel van een externe partij inhuren is natuurlijk dat je veel kostbare tijd bespaart, tijd die je waarschijnlijk goed aan andere bezigheden kunt besteden.
Bron: Roxtar.nl