Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat moet er in een bedrijfsfilm?

14 juni 20234 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Een bedrijfsfilm is dé manier om jouw bedrijf of organisatie te promoten en jouw publiek te laten zien wie jij bent en wat je doet

We hebben al voor talloze bedrijven prachtige bedrijfsfilms mogen maken. Dat is natuurlijk geweldig en inmiddels weten we precies wat er nodig is voor een succesvolle bedrijfsfilm. Een bedrijfsfilm laten maken? Ga je het helemaal zelf doen of toch een videoproductiebedrijf? Lees in ieder geval eerst dit artikel! Hopelijk brengen we je op ideeën.

De essentie van jouw bedrijf

Een bedrijfsfilm biedt een geweldige kans om jouw publiek te laten zien wat jouw bedrijf doet en waar je voor staat. Wat maakt jouw bedrijf anders en waarom kiezen klanten voor jou? Dit is natuurlijk het allerbelangrijkste aspect van een bedrijfsfilm. Laat de kijker zien wat de kern van jouw bedrijf is.

Het verhaal van jouw bedrijf

Een bedrijfsfilm is meer dan alleen een opsomming van de activiteiten van jouw bedrijf. Het is een verhaal dat jouw publiek kan boeien en inspireren. Neem het publiek mee in de wereld van jouw bedrijf. Laat zien wat jullie doen en welke uitdagingen jullie hebben overwonnen. Dit spreekt veel meer aan dan een saai verhaal over alleen het ontstaan van het bedrijf.

Waarom jouw producten of diensten

Een bedrijfsfilm is ook een geweldige manier om jouw producten en diensten te promoten. Waarom zijn jouw producten of diensten zo goed? Wat maakt ze uniek? Hoe worden ze gemaakt? Deze aspecten kun je goed belichten in een bedrijfsfilm.

Jouw team en bedrijfscultuur

Een bedrijfsfilm biedt tevens een geweldige mogelijkheid om jouw team en bedrijfscultuur te laten zien. Laat zien wie jouw teamleden zijn, wat hun rollen zijn en hoe zij bijdragen aan het succes van jouw bedrijf. Toon hoe de bedrijfscultuur jouw team motiveert en bijdraagt aan de kwaliteit van jouw producten en diensten.

Laat een klant aan het woord

Hoe kun je iemand nu echt overtuigen dat je geen loze praatjes verkoopt? Begrijp me niet verkeerd, het is altijd goed om een enthousiaste ondernemer aan het woord te laten. Maar wil je echt vertrouwen uitstralen? Laat dan een klant aan het woord. Niemand kan het beter vertellen dan een tevreden klant. Dit maakt jouw bedrijfsfilm veel geloofwaardiger.

Toon jouw bedrijf in actie

Laat zien hoe je werkt. Je kunt alles mooi vertellen, maar aangezien het een bedrijfsfilm is, kun je je werkzaamheden perfect in beeld brengen. Dat kijkt ook veel prettiger.

Laat dronebeelden maken

Dronebeelden kunnen een fantastische manier zijn om jouw bedrijf op een unieke manier te presenteren. Ze kunnen helpen om de omvang van jouw bedrijf te laten zien en je kunt laten zien waar je bedrijf gevestigd is. Je kunt ook een bedrijfsauto volgen, altijd een mooi beeld. En daar draait het uiteindelijk om.

Hoe is jouw bedrijfscultuur?

Hoe is de sfeer tijdens de vrijdagmiddagborrel? Of hebben jullie gezamenlijke uitjes? Laat zien hoe gezellig het is in jouw bedrijf. Dat werkt echt geweldig. Lachende gezichten zijn belangrijk om een goede sfeer in jouw bedrijfsfilm neer te zetten.

Kies je geïnterviewden zorgvuldig

Laat mensen uit verschillende afdelingen aan het woord. Op die manier krijgt de kijker een goed beeld van wie er bij jouw bedrijf werken en het komt authentiek over. Natuurlijk kun je ook altijd nog met een voice-over werken. Persoonlijk geven wij de voorkeur aan oprechtheid in bedrijfsfilms, daarom kiezen we vaak voor interviews met medewerkers die daadwerkelijk in het bedrijf werken.

Hopelijk heb je nu een idee van wat je in jouw bedrijfsfilm wilt laten zien!

Een bedrijfsfilm is een fantastische manier om jouw bedrijf of organisatie te promoten en jouw publiek te laten zien wie jij bent en wat je doet. Er komt dus nogal wat bij kijken. Gelukkig heb je nu genoeg keuzemogelijkheden om jouw bedrijfsfilm vorm te geven. Wij wensen je veel succes bij het maken van jouw bedrijfsfilm.

Overweeg je trouwens om een bedrijf in te schakelen dat deze beslissingen voor je kan nemen? Denk dan eens aan Wolf Online Marketing! We hebben al voor veel bedrijven succesvolle bedrijfsfilms mogen maken. Hopelijk ben jij de volgende!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs