Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Netwerkleveranciers azen op crm-bedrijven

01 december 1999 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Na de erp-leveranciers storten nu netwerk- en telecombedrijven zich op groeimarkt voor crm-software (customer relationship management). Zij hopen met een geïntegreerd aanbod van hardware en software te scoren.

Nortel kocht Clarify, Cisco lijfde Geotel en Webline in, en Alcatel nam Genesys Telecommunications Laboratories over. "Fabrikanten van netwerkschakelaars willen graag crm-software verkopen, zodat ze hun callcenter-expertise kunnen uitbuiten", aldus analiste Donna Fluss van Gartner Group.
De opmars van Internet maakt volgens onderzoeksbureau Ovum het callcenter voor velen een klassiek en daarom verouderd verkoopkanaal. Ovum meent dat het callcenter en Internet als crm-kanaal onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Dit betekent niet dat een bedrijf met crm-software simpelweg ‘aan crm kan doen’; het is een hulpmiddel om het crm-concept te ondersteunen. Specifieke toepassingen bieden soelaas. Daaruit vloeien de acquisities van crm-softwareleveranciers door netwerkbedrijven voort.
Alcatel kocht Genesys voor de cti-software (computer telefonie integratie). De software wordt als extra dienst meegeleverd bij hardwareproducten. Met cti-software kunnen gebruikers hun informatiesystemen koppelen aan hun telefooncentrale. De software bundelt klantinformatie uit erp- en crm-systemen, en presenteert deze aan de callcenter-agent.
Analisten achten de netwerkleveranciers goed in staat hun softwaretoepassingen aan te bieden als applicatiedienst. Zij moeten als telecom-specialist kunnen opereren als asp (application service provider). Eindgebruikers kunnen dan via Internet hun applicaties benaderen en complexe processen als implementatie en onderhoud aan de leverancier overlaten.
In het geval van Genesys gaat het om callcenter-toepassingen. Volgens directeur internationale bedrijfsvoering Ad Nederlof is Nederland een walhalla voor leveranciers van callcenter-technologie. MCI Worldcom, Ebay en Amazon.com openen hier hun callcenters, omdat Nederland bekendstaat als taalvaardig en dus telefoontjes in verschillende talen kan afhandelen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs