Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Benchmark investeert in Europese versie Keen

03 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Benchmark Capital zet samen met het Amerikaanse Keen.com een Europese tak van dat bedrijf op. Benchmark steekt daar vijftien miljoen dollar in.

In maart dit jaar heeft Benchmark een fonds in het leven geroepen speciaal gericht op startende Internet-bedrijven. In totaal zit er vijfhonderd miljoen dollar in de pot.
Keen Europe, zoals het nieuwe bedrijf gaat heten, wordt gevestigd in Londen en moet deze zomer beginnen met het exploiteren van een website voorzien van Keen-software. Het is de bedoeling dat de Keen-website verschillende taalversies krijgt. Keen Europe neemt de software in licentie van het Amerikaanse moederbedrijf. Het Amerikaanse bedrijf heeft voor deze opgezet gekozen, omdat het verwacht dat de afstemming van de dienst op de verschillende Europese taalgebieden de nodige kennis en ervaring vereist.
De Keen-software geeft internetters de mogelijkheid om tegen betaling mensen te bellen over een onderwerp als therapie, computergebruik, hypotheek-, of belastingadvies. Na de gezochte informatie ingevoerd te hebben in een zoekveld, krijg je als surfer een lijst met personen die op dat moment beschikbaar zijn voor het geven van een antwoord via de telefoon. Zodra je een persoon uit de lijst selecteert, belt de website met degene die de informatie tegen betaling aanbiedt. Zodra de telefoon opgenomen is, begint de tikker te lopen tegen het aangegeven tarief.
Keen bestaat zeven maanden nu en heeft in de VS tweehonderd duizend leden. In februari 2000 was het voor het eerst mogelijk om vanuit het buitenland te bellen. Inmiddels zijn mensen uit 226 landen betrokken bij de website. Door de uitbreiding van de website met meerdere talen en met een Europees kantoor in Engeland hoopt het bedrijf verder te groeien in het buitenland.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs