Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Primafoon winkels KPN krijgen metamorfose

12 oktober 2007 - 12:10ActueelCloud & InfrastructuurKPN
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

KPN is gestart met de metamorfose van 80 Primafoons in heel Nederland.

Na uitgebreid onderzoek is gekozen voor een rustige en overzichtelijke indeling van de winkel. Producten en diensten worden in een frisse moderne uitstraling gepresenteerd. TV, Internet, Mobiel en Thuis bellen krijgen ieder hun eigen zone in de winkel. In de nieuwe opzet vinden klanten eenvoudig de juiste informatie over het product en kunnen ze er ook direct mee experimenteren. De metamorfose van elke Primafoon is in slechts 2 dagen afgerond. Het aanpassen van de 80 Primafoons is hierdoor al eind oktober gereed.

Eén van de verbeteringen is de indeling van de winkel in vier overzichtelijke zones: TV, Internet, Mobiel en Thuis bellen. "Primafoon heeft alle services, diensten én producten onder één dak. Door de nieuwe winkelindeling kunnen klanten zich sneller en gerichter oriënteren in het productaanbod waardoor het voor hen gemakkelijker wordt om de keuze te bepalen", aldus Jan van Nederveen, manager Retail Consumenten bij KPN. Bij de ontwikkeling van de nieuwe inrichting, ontworpen door designbureau DAY, is veel aandacht besteed aan de nieuwe mogelijkheden om het product te tonen en de klant er direct mee te laten experimenteren. Met behulp van meerdere touchscreens in de winkel kan de klant simpel en snel de juiste informatie over het gewenste product vinden.

De medewerkers van de Primafoon krijgen tijdens de metamorfose, die in 5 weken wordt afgerond, een intensieve training om nog servicegerichter te kunnen werken. Zij worden getraind om samen met de klant diens wens inzichtelijk te maken en een persoonlijk advies te geven.
"Uit ons onderzoek blijkt dat klanten geen behoefte hebben aan alle informatie die nu in de winkel voorhanden is. Zij hebben vaak al voor ogen wat voor product of dienst ze zoeken, en willen vanaf daar verder worden geholpen. Wanneer klanten nog niet weten wat ze voor product willen, dan worden ze het liefst geholpen door een verkoper die goed luistert en doorvraagt", aldus Jan van Nederveen. "Uiteindelijk gaat het erom dat onze klanten tevreden de deur uitgaan én vertrouwen hebben in onze service, diensten én producten. Met de aanpassingen in de Primafoon zetten wij een grote stap om aan deze wensen tegemoet te komen".

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    soevereine cloud
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Hoe soeverein moet de NDS zijn?

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs