Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Mobiel bankieren niet populair

13 november 2007 - 07:47ActueelCloud & Infrastructuur

Bankklanten maken graag gebruik van het internet, maar prefereren persoonlijk contact in het bankfiliaal boven afstandelijke mobiele banddiensten. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het IT bedrijf Fujitsu Services naar 2.500 Europese klanten met retailbanken.

65 procent van de respondenten geeft weliswaar aan een voorkeur te hebben voor online diensten, maar zeker 53 vindt ook persoonlijk contact in het bankfiliaal belangrijk. Minder hoog scoort telefonisch contact met het call center. Mobiele diensten (SMS) sluiten de rij met vijf procent.

Bankklanten willen een geïntegreerde ervaring. Banken zouden dus meer aandacht moeten besteden aan de integratie van diensten.

Het door TNS uitgevoerde onderzoek (met deelonderzoeken in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje en Zweden), laat ook zien dat geautomatiseerde diensten die eenvoudig in het gebruik zijn, hoger gewaardeerd worden dan beveiliging. Slechts achttien procent vindt beveiliging belangrijk, blijkbaar omdat men ervan uitgaat dat dat wel in orde is bij een bank.

Volgens Fujitsu hebben de bankiers zelf heel andere gedachten over wat klanten belangrijk vinden. Zij denken dat het productaanbod respectievelijk het aantal producten dat de klant bij één aanbieder afneemt de belangrijkste reden is voor de loyaliteit van hun klanten. De klanten denken daar juist heel anders over: het productaanbod scoorde het laagst in termen van prioriteit, evenals reputatie en verstrekking van productinformatie.

Uit het onderzoek bleek ook dat leeftijd, geslacht en inkomen geen enkele rol spelen bij de opvatting van de klant. Het profiel van het aankoopproces bij de leeftijdsgroep 18-25 en 50-plussers is nagenoeg identiek. Daarbij is persoonlijk advies vooral in de beslisfase gewenst. Bij de 50-plussers is de kans groter dat zij helemaal geen advies nodig hebben. Ook ten aanzien van loyaliteit maken leeftijd en inkomen geen verschil uit.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs