Een kritische reseller die distributeurs gelijkstelde met sportschoenen werd door Tech Data beloond met schoeisel van eigen merk. Zelden heeft een column op Channelweb zoveel reacties uitgelokt.
Sebastiaan Hooft van Central Point Europe schrijft regelmatig columns voor CRN. Zijn laatste bijdrage, getiteld "Distributeurs zijn net sportschoenen" ontlokte een groot aantal reacties. Dit kwam vooral door zijn kritiek op distributeurs die kennis willen leveren binnen het it-kanaal. "Alsof een vakkenvuller in de supermarkt naar je toekomt om te vertellen hoe je een vijfgangen sterrendiner moet bereiden. Je verwacht het niet en zit er niet op te wachten. Als ik kooktips wil, dan koop ik een kookboek."
Tech Data komt in maart met een sportactie voor resellers, aanleiding voor Hoofts column. De distributeur besloot zijn kritiek sportief op te vatten en stuurde Steffie Verbeek, program marketing manager bij Tech Data, met een paar sportschoenen naar Central Point. "Wij konden de humor van zijn column zeker waarderen. Het is ook wel terecht dat een reseller als Central Point zo tegen ons aankijkt. Voor de vierduizend andere resellers in Nederland die onze kennis en training wel goed kunnen gebruiken ligt het echter wel anders."
Hoofts column lokte 15 reacties uit. Op 27 maart staat een nieuwe column van Hooft op de agenda, voor het topic pc&server. Ook een columnist voor Channelweb worden? Neem contact op met Marjolein van Loenen.