Kaspersky Lab breidt zijn commerciële afdeling uit met twee nieuwe teamleden. Martin Jacobs is per 1 februari benoemd tot sales director. Alain van Schijndel is per 1 februari aangesteld als corporate sales executive.
De aankondiging volgt kort op de non-actiefgestelde Martijn van Lom, sales manager bij Kaspersky, een eerder bericht van CRN Nederland. Van Lom is met de directie van Kaspersky nog in gesprek.
Jacobs heeft ruime ervaring met het kanaal waar hij zowel B2C en B2B producten heeft verkocht. Voor Kaspersky heeft hij 7 jaar lang als Senior Channel Partner Manager van Fujitsu Siemens Computers gewerkt. Daarvoor heeft hij onder andere functies bekleed als Salesmanager bij Fuji Magnetics, Dixons, Dunnet en Allwave. Martin Jacobs zal binnen Kaspersky verantwoordelijk zijn voor alle verkoopactiviteiten in de Benelux.
Van Schijndel neemt de begeleiding op zich van het Inside Sales-team van Kaspersky waarbij de focus zal liggen op de zakelijke markt. Hij werkte voordien als account manager software bij Bechtle Direct en op de software sales-afdeling van Copaco.
Met de aanstelling van Martin Jacobs en Alain van Schijndel verwacht Kaspersky Lab haar groei in 2008 verder te kunnen ondersteunen. Zo bevestigd Dick Geheniau, directeur: "In 2007 hebben we met de ondersteuning van onze partners een ware doorbraak in de markt behaald. Met de aanstelling van Martin Jacobs en de uitbreiding binnen ons commerciële team willen we toetreden tot de top drie van Security vendors in de Benelux."