Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De sponsor: ‘Geen geld, maar expertise leveren’

13 juni 2008 - 07:553 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieInterNLnetNOC*NSF
Rian van Heur
Rian van Heur

InterNLnet sponsort niet door geld te geven aan organisaties, maar door diensten te leveren. Dat gebeurt hoofdzakelijk aan sportbonden. Het NOC*NSF is daar een van.

Wat sponsoren jullie precies?
Sander van Aalst, marketingmanager van InterNLnet: "We hebben verschillende sponsorcontracten, maar de basis van veel contracten is de overeenkomst die we hebben met het NOC*NSF. Wij zijn als technologiepartner betrokken bij onder andere sport.nl en andere websites. Ook de website rondom de campagne ‘Nederland in Beweging' hebben we verzorgd. Door het contract met het NOC NSF komen we met allerlei sportbonden in aanraking. We verzorgen nu ook de website van de Zevenheuvelenloop in Nijmegen en de ING Marathon."

Die laatste twee zijn allebei hardloopwedstrijden. Hebben jullie bewust voor deze sport gekozen?
De lokale binding van de evenementen vinden we belangrijk. Ook zijn ze erg aansprekend. Toch hebben we niet specifiek voor hardlopen gekozen. We krijgen zoveel aanvragen dat we niet actief op zoek gaan. We kijken wat bij ons komt.

Wat houdt de sponsoring precies in?
Wij verzorgen de website van deze evenementen. Het gaat om website met enorm veel dataverkeer. Ook is het zo dat de websites, vooral die van de marathons, 363 dagen per jaar weinig te doen hebben, maar twee dagen per jaar, de dag van de marathon en de dag erna, enorm druk zijn. Er gaan dan 200.000 mensen in één keer naar de website. Wij stellen de hosting en onze expertise hiervoor beschikbaar.

Wat betalen jullie voor deze contracten?
Dat is moeilijk uit te drukken. We kiezen ervoor om in natura te betalen. We hebben wel contracten waar we een bedrag voor betalen, maar dat doen we heel weinig. Door onze kennis beschikbaar te stellen hopen we onze expertise op het gebied van hosting te laten zien. Bovendien hebben de partijen daar veel meer aan. Als wij een bedrag zouden geven, moeten ze deze kennis commercieel inkopen. Ik denk dat we de partijen hier veel verder mee helpen.

Wat krijgen jullie ervoor terug?
We worden genoemd op de website, op doeken en in het programmaboekje. We proberen ook rondom het evenement te adverteren. Dat doen we in de lokale krant of in nieuwsbrieven. Verder mogen we soms relaties meenemen naar de wedstrijden.

Wat levert de sponsoring jullie op?
Meten wat het oplevert is heel lastig. We krijgen er uiteindelijk meer klanten door. Door het contract met het NOC*NSF komen we met veel sportbonden in aanraking. We doen bijvoorbeeld ook de hosting voor de KNSB. Dat deden we al voordat we een contract met het NOC*NSF sloten, maar dat is alleen maar meer geworden de afgelopen jaren.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Meer bekendheid bij managers door golf’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘De inhoud van de dag is uniek’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Wij combineren zeilen met bewustwording’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Rolstoeltennis is een uitdaging’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Ook in de ICT is het tempo hoog’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Het is de geboorteplek van het bedrijf’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs