Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Acer verbetert reparatiecentrum

23 april 2010 - 23:55ActueelCloud & InfrastructuurAcer Benelux
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

Acer heeft na klachten zijn reparatiecentrum verbeterd. De hardwarefabrikant heeft speciale testsoftware in gebruik genomen, draait een pilot volgens iso-normering, heeft voor eindgebruikers een nieuwe groep analisten opgezet en heeft extra reparatie-engineers geworven. Niet om meer te kunnen repareren, maar om beter te kunnen herstellen.

De afgelopen tijd ontving Acer klachten over het reparatiecentrum. Zo waren er klachten over de klantenservice, de bereikbaarheid, de lange wachttijden en de hoge reparatiekosten. Benelux-directeur Marc Pauly was ‘not amused’ met de klachten en ondernam stappen.

Ergste achter de rug

‘De klachten kwamen vooral doordat Tros Radar een item over ons had’, legt Pauly uit. ‘Ik vond het ietwat overtrokken, maar zoiets komt natuurlijk niet vanzelf. Doordat we de afgelopen jaren enorm zijn gegroeid, weet je ook dat je meer moet repareren. Met die grotere toestroom hebben we moeite gehad, maar ik denk dat we nu het ergste achter de rug hebben. We hebben in ieder geval zorgvuldig naar onze processen in het reparatiecentrum gekeken en aanpassingen doorgevoerd waar dat nodig was.’

Voor Pauly was het ‘eenvoudig’ om de lange wachttijd voordat een product gerepareerd was aan te pakken. Pauly: ‘Het ging vooral om apparatuur die in Duitsland hersteld werd. Tegenwoordig handelen we alles in Nederland af.’ In het reparatiecentrum is er een nieuwe groep voor eindgebruikers opgezet die per productgroep in cellen is verdeeld. ‘Op het moment dat het defecte product binnenkomt, komt het direct bij de juiste specialisatie uit’, vervolgt hij. ‘Ook hebben we extra reparatie-engineers neergezet om de kwaliteit te verbeteren. Zij zijn niet bedoeld om meer reparaties uit te voeren, maar zij zijn puur om de reparaties beter uit te voeren.’

Testsoftware

Ook is Acer in zijn reparatiecentrum gestart met een iso-normering om alles professioneler te laten werken. Hierin is Acer Benelux een voorbeeld voor de andere reparatiecentra van Acer in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Tot slot is speciale testsoftware in gebruik genomen ter verbetering van de dienstverlening. Pauly: ‘Klachten zullen er altijd blijven, maar door al deze wijzigingen denk ik dat we in de top van serviceverlening terecht zijn gekomen.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Software & Development

    Vibe coding en het lot van de developer

    Cloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Open Dutch Fiber slaan handen verder ineen

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland in Europees consortium voor digitale gemeenschapsgoederen

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-topman wilde 40 procent personeel in Europa ontslaan

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs