Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Machine Learning groeit naar volwassenheidsfase

Machine Learning bereikt langzaam een volwassenheidsfase. Dit blijkt uit een peiling van BrainCreators, de innovatieve specialist op het gebied van Artificial Intelligence (AI). Uit de peiling blijkt dat maar liefst 54 procent van de respondenten Machine Learning strategieën hebben geïmplementeerd binnen de organisatie. 28 procent van deze groep is bezig om zijn Machine Learning initiatieven op te schalen en 35 procent gaf aan dat ze een aantoonbare Return On Investment (ROI) konden laten zien. Als belangrijkste reden om te starten met Machine Learning gaf 50 procent aan dat ze zijn begonnen omdat ze sneller acties en beslissingen willen nemen. 23 procent gaf aan te starten omdat ze concurrerend willen blijven. Overige redenen waren het verbeteren van de klantervaring (9%) en het verminderen van fouten in bedrijfsprocessen (6%).

De meest gangbare Machine Learning projecten bestonden uit het verwerken van informatie (26%), Natural Language Modelling (19%), planning (17%), Machine Vision (16%) en handling & control processen (11%). Customer support- en business intelligence afdelingen (beide afdelingen 32%) profiteerden het meest van Machine Learning, gevolgd door marketing & sales (13%). Bedrijven zien  het integreren van bestaande systemen (34%), het budget (20%) en het toegankelijk maken van data (13%) als de grootste uitdagingen.

Uit de peiling blijkt verder dat startups over het algemeen verder zijn met Machine Learning vergeleken met grotere bedrijven. Startups innoveren over het algemeen sneller omdat zij vaker risico’s nemen. Bovendien worden medewerkers meer betrokken bij strategische beslissingen en is er sprake van minder interne bureaucratie.

“Om de groei en ontwikkelingen rondom Machine Learning verder te stimuleren, is het belangrijk dat bedrijven blijven experimenteren. Echter is het wel belangrijk dat er een goed doordachte strategie achter zit, zodat de nieuwe technologie op de juiste manier wordt geïmplementeerd en gebruikt,” aldus Jasper Wognum, CEO van BrainCreators. “Het is hierbij belangrijk om een bedrijfscultuur te creëren die duidelijke richtlijnen heeft over de samenwerking tussen mens en machine, zodat Machine Learning in het voordeel is van de medewerkers.”

De peiling is verricht op LinkedIn onder 140 participanten uit verschillende sectoren en landen waaronder Nederland.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-09-06T11:53:47.000Z BrainCreators
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.