Axians is als large serviceprovider door haar klanten opnieuw gewaardeerd met een bovengemiddeld hoge trust score. Daarmee staat de organisatie dit jaar in de top 3 van service providers die de beste resultaten laten zien op het gebied van vertrouwen en een goede samenwerking met haar klanten. Ook in de scores voor aanbeveling, tevredenheid en de sinds dit jaar getoetste ‘easiness of doing business’ laten de resultaten Axians zien als een zeer stabiele, proactieve en innovatieve service provider met een boven gemiddeld hoge score en kennisniveau op het vlak van infrastructuur management en end-user management.
Giarte is al jaren bekend van het Outsourcing Performance (OP) onderzoek, de jaarlijkse benchmarkstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties (uitbesteders) en hun externe serviceproviders. OP meet de perceptie aan de klantzijde van de markt. Axians neemt voor het 13e jaar deel aan dit onderzoek en laat dit jaar wederom een stijgende lijn zien in het aantal deelnemende klanten en een verbetering van resultaten.
Innovatie en proactiviteit
Uit de onderzoekresultaten blijkt dat klanten vooral de bereidheid van Axians medewerkers om een hoge klanttevredenheid na te streven waarderen. Daarnaast zien zij de organisatie als bekwaam dankzij een hoog en toegankelijk kennisniveau. Dit is een belangrijke voorwaarde om te kunnen innoveren. Communicatie, betrouwbaarheid en openheid zijn belangrijke indicatoren die tevens hoog beoordeeld worden. De score op indicator empathie is toegenomen, waarmee de uiteindelijke trust score van Axians dit jaar stijgt. Tot slot behaalt Axians de hoogste proactiviteitsscore op innovaties, waarmee de organisatie door klanten geprezen wordt om het aandragen van vernieuwingen.
“De kanteling naar meer gesegmenteerde teams werpt steeds meer zijn vruchten af, we werken heel dicht op onze klanten en leren ze daarom steeds beter kennen. Dat zorgt er ook voor dat we proactief kunnen zijn en samen steeds sneller kunnen innoveren. Dit is steeds meer een voorwaarde om samen te werken in outsourcing van het IT landschap”, zegt Edwin Kanis, Manager Innovatie bij Axians.
Infrastructuurdiensten
De bekwaamheid binnen infrastructuur management komt vooral tot uiting in de domeinen datacenter en storage, connectiviteit en infrastructuur transformatie, waarop Axians ten opzichte van haar peergroup bovengemiddeld hoog scoort. Dit zijn dan ook de kerndiensten van Axians binnen dit domein. Door deze te combineren met de binnen Axians eigen gelederen aanwezige kennis van software ontstaan er innovatieve diensten rondom cloud, security, big data, datamanagement en Internet of Things. Deze diensten zijn direct relevant voor de business van klanten.
Werkplek diensten
De dienstverlening van Axians rondom end-user management (Werkplekbeheer – Servicedesk – Unified Communications) wordt eveneens bovengemiddeld tevreden beoordeeld. Met name op het gebied van business applicaties, applicatiemanagement en werkplekbeheer scoort Axians goed en laat daarmee een stijging zien in het resultaat ten opzichte van vorig jaar.
Superfans
Een kwart van de klanten die Axians een positieve aanbeveling geeft doet dit met overtuiging en antwoord met een absolute ‘ja’ op de vraag van Giarte in hoeverre zij Axians zouden aanbevelen. Dit zijn de superfans, die voor een belangrijk deel maken dat Axians tot de absolute top van service providers in Nederland behoort.
Bekijk de onderzoeksresultaten: www.outsourcingperformance.nl/provider/axians/.