Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

VoIP leidt tot klassiek dilemma

24 november 2005 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Mark Nieuwenhuizen
Mark Nieuwenhuizen

Veel organisaties hebben inmiddels besloten om over te stappen op VoIP wanneer de oude pbx-centrale is afgeschreven of ze verhuizen naar een nieuw pand. De vraag is niet of bedrijven in de nabije toekomst convergeren naar deze digitale manier van interne communicatie, maar hoe; welke wijze past het best bij de organisatie.

Nu spraak in feite niets anders meer is dan een applicatie op het netwerk, vragen bestuurders zich terecht af of het beheer van een telefooncentralewel tot hun kernactiviteiten behoort. Telefonie is tenslotte nooit veel meer geweest dan een facilitaire dienst. Dan is uitbesteden via bijvoorbeeld IP Centrex een logische keuze. Door van spraak ip-verkeer te maken, komen er wel nieuwe functionaliteiten beschikbaar, zoals het koppelen van de telefonieapplicatie met het crm-systeem. Die integratie vraagt echter meestal om maatwerk en dan is de IP-Centrex-formule, zoals de verschillende telecommunicatieaanbieders die leveren, niet altijd flexibel genoeg. Organisaties moeten dus nu gaan beslissen waar het zwaartepunt van hun besluit komt te liggen.
De vraag is daarbij of het beheergemak en de lagere totale eigendomskosten het gebrek aan flexibiliteit van IP Centrex compenseren. Op het VoIP-seminar dat Computable 30 november dit jaar in ’t Spant in Bussum organiseert, proberen we dat dilemma uitvoerig uit de doeken te doen. Op deze middag kunt u kennis nemen van de ervaringen van organisaties die eerder voor dat probleem stonden. Verder laten KPN en BBeyond zien dat IP Centrex een aantal voordelen biedt vergeleken met het in eigen beheer hebben van een spraakserver.

Meer over

NetwerkenTelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Online-zwendel explodeert, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    Windows 10
    Cloud & Infrastructuur

    Ondersteuning Windows 10 gestopt; problemen in zicht

    Cloud & Infrastructuur

    Google bundelt zakelijke ai onder Gemini Enterprise

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs