Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

VoIP leidt tot klassiek dilemma

24 november 2005 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Mark Nieuwenhuizen
Mark Nieuwenhuizen

Veel organisaties hebben inmiddels besloten om over te stappen op VoIP wanneer de oude pbx-centrale is afgeschreven of ze verhuizen naar een nieuw pand. De vraag is niet of bedrijven in de nabije toekomst convergeren naar deze digitale manier van interne communicatie, maar hoe; welke wijze past het best bij de organisatie.

Nu spraak in feite niets anders meer is dan een applicatie op het netwerk, vragen bestuurders zich terecht af of het beheer van een telefooncentralewel tot hun kernactiviteiten behoort. Telefonie is tenslotte nooit veel meer geweest dan een facilitaire dienst. Dan is uitbesteden via bijvoorbeeld IP Centrex een logische keuze. Door van spraak ip-verkeer te maken, komen er wel nieuwe functionaliteiten beschikbaar, zoals het koppelen van de telefonieapplicatie met het crm-systeem. Die integratie vraagt echter meestal om maatwerk en dan is de IP-Centrex-formule, zoals de verschillende telecommunicatieaanbieders die leveren, niet altijd flexibel genoeg. Organisaties moeten dus nu gaan beslissen waar het zwaartepunt van hun besluit komt te liggen.
De vraag is daarbij of het beheergemak en de lagere totale eigendomskosten het gebrek aan flexibiliteit van IP Centrex compenseren. Op het VoIP-seminar dat Computable 30 november dit jaar in ’t Spant in Bussum organiseert, proberen we dat dilemma uitvoerig uit de doeken te doen. Op deze middag kunt u kennis nemen van de ervaringen van organisaties die eerder voor dat probleem stonden. Verder laten KPN en BBeyond zien dat IP Centrex een aantal voordelen biedt vergeleken met het in eigen beheer hebben van een spraakserver.

Meer over

NetwerkenTelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs