Mexon Technology, toonaangevend leverancier van J2EE-based Service Management software, introduceerde vandaag LiveTime Service Manager 4.0 waarvoor het PinkVerify certificaat is verkregen. LiveTime Service Manager 4.0 ondersteunt de vijf basis ITIL processen Incident, Problem, Change, Configuration en Service Level Management volledig. Deze ITIL certificering, gecombineerd met dat LiveTime Service Manager 100% webbased is en op alle platformen, database en browsers draait, geeft de klant de zekerheid dat LiveTime Service Manager ook binnen zijn organisatie en infrastructuur past.
LiveTime Service Manager 4.0
Naast het ITIL framework zijn de uitgangspunten voor de ontwikkeling van LiveTime Service Manager snelheid, schaalbaarheid, hardware en software onafhankelijk, integreerbaar, gebruikersgemak en een lage TCO. De snelheid komt naar voren tijdens de implementaties en het dagelijkse gebruik van LiveTime Service Manager. Schaalbaarheid en de hard- en software onafhankelijkheid staan voorop bij de ontwikkeling waardoor er een volledige web gebaseerde browser neutrale oplossing ontstaat die op elk willekeurige platform en database werkt. De eenvoudig te bedienen webinterface voor zowel de beheerder, de gebruiker als de klant toont het gebruikers gemak en brengt klant tevredenheid en een lage TCO met zich mee. De TCO wordt daarnaast ook nog positief beïnvloed door de beperkte beheerinspanning die LiveTime service desk met zich meebrengt. De geïntegreerde knowledgebase, de uitgebreide management rapportage, de standaard Active Directory/LDAP integratie, de standaard koppelingen met de belangrijkste asset management tools en mail integratie maken dat LiveTime Service Manager naadloos aansluit op elke infrastructuur en organisatie.
Dr. George Vossos, CTO van LiveTime Software, over Service Manager 4.0 “Met deze release hebben we een markt unieke oplossing die de huidige generatie service managent tools technologisch ver vooruit is. Onze doel is om deze voorsprong in de toekomst verder uit te bouwen”.