TOPdesk heeft de 100e SaaS klant mogen verwelkomen. Stikvoort ICT Services uit ‘s-Hertogenbosch gaat TOPdesk inzetten voor de ondersteuning van haar klanten. Reeds 99 klanten gingen hem voor.
Eind 2007 is TOPdesk as a Service gelanceerd. "In 2007 leek SaaS de zoveelste hype en verwachtte een gedeelte van de markt dat het wel zou overwaaien," aldus Ramon van Leeuwen, hoofd verkoop bij TOPdesk. "Maar ons gevoel en een eigen onderzoek zeiden dat er weldegelijk blijvende interesse was in SaaS. Wij hebben daarnaar gehandeld door te investeren in de beste faciliteiten om TOPdesk als dienst aan te bieden. Dit heeft ertoe geleid dat we in ruim anderhalf jaar tijd al 100 klanten bedienen met TOPdesk as a Service."
En de groei stopt voorlopig niet. "Het aantal aanvragen voor TOPdesk as a Service blijft toenemen," aldus Van Leeuwen. "SaaS is niet meer onbekend en bijzonder, maar gemeengoed geworden. Ook de huidige economische situatie speelt een rol: wij merken dat organisaties er baat bij hebben als zij niet hoeven te investeren in licenties en hardware. En als onze klanten op termijn van SaaS naar een eigen installatie over willen op hun eigen systemen, dan bieden wij daar alle mogelijkheden toe. Wij bieden TOPdesk ook aan met traditionele licentieverkoop en overstappen tussen versies kan altijd."